|
کدخبر: 142826

بازار ارز غافلگیر شد!

بازار ارز در ابتدای هفته بسیاری را غافلگیر کرد. چراکه درست زمانی که برخی تصور می‌کردند دلار نسبت به گشایش‌های اقتصادی کاملا بی‌تفاوت شده، شنبه انتظارات در این بازار تعدیل یافت و فروش‌ها شدت گرفت. به نظر می‌رسید که بازار ارز در حال با کمی وقفه نسبت به اخبار سیاسی روزهای گذشته واکنش نشان است.

اقتصاد بازار ارز غافلگیر شد!

البته برخی هم برای توجیه علت افت دیروز به اظهارات جدید رئیس‌ کل بانک مرکزی توجه داشتند. شاخص ارزی کشور دیروز از محدوده نوسان دو هفته اخیر خود خارج شد و حتی در معاملات پشت‌خطی دیشب تا حدود ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان هم پایین آمد. امروز اگرچه دلار معاملات را بالاتر از کف قیمتی دیروز آغاز کرد، اما همچنان نسبت به قیمت پایانی شنبه در سطح پایین‌تری قرار دارد و ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود. نرخ صرافی ملی اما همچون مقاطعی در روزهای اخیر بالاتر از بازار آزاد قرار دارد و فرصت کسب سود را از دلالان را گرفته است.

با توجه به اینکه عامل افزایشی خاصی در بازار ارز فعلا مشاهده نمی‌شود، انتظار می‌رود حتی با درجا زدن نرخ ارز، بسیاری از این فرصت برای فروش‌ ارز خود استفاده کنند. اما با توجه به آنکه متغیرهای اقتصادی و سیاسی تحول چندانی نیافته‌اند، احتمال ریزش شدید هم کم ارزیابی می‌شود.

ورود دلار بازار متشکل به کانال ۲۴

اما کاهش قیمت‌ها در بازار متشکل ارزی هم جدی دنبال شده و دلار در این بازار امروز پس از سه هفته وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد. این اتفاق می‌تواند به نوعی در تعدیل انتظارات معامله‌گران ارزی موثر باشد. حواله درهم امارات اما که دیروز افت چشمگیری را تجربه کرد، امروز تقریبا بدون تغییر ماند. برخی انتظار دارند مرز ۷ هزار تومان که درهم در صعودهای قبلی خود روی آن با مقاومت مواجه شده بود، در مسیر نزولی نیز مهم باشد. در صورتی که حواله درهم بتواند وارد کانال ۶ هزار تومانی شود، احتمال شتاب گرفتن افت دلار نیز وجود دارد.

منبع: بورسان
  • ناشناس ارسالی در

    دلار افزایشی خواهد شد

  • ناشناس ارسالی در

    سلام وقتی ازدلارمی نویسیدحرص وولع وطمع د لالان بیشترمی شودپول رایج کشورماریال است پس ازریال بنویسیدنه دلاروارز

  • رضا ارسالی در

    به گفته کارشناسان حمایت همه مسئولین و هم چنین اختصاص پنج درصد از صندوق ارزی کشوری به بازار بورس موجب سرازیر شدن پول از با زارهای موازی طلا ، ارز، مسکن و ... به س مت بورس سرازیر شده است.بازار بورس پرسودت رین بازار در میان مدت و طولانی مدت است.

  • ناشناس ارسالی در

    زمانی میرسد که ریال به کمک دولت ارزش پید ا کند و مردم ازاین گرانی و سر در گمی در بیایند . متاسفانه فعلا پول ملی لگد مال م یشود .

  • ناشناس ارسالی در

    اگر دلار پیشتان خوب است پس حقوقها را به دلار بدهید . همش دلار دلار .یا بورس .

  • ناشناس ارسالی در

    دلار وطلا بادرایت مجلس ودولت یکماه دیگه با وروود واحیای برجام ارزان وبدنبال آن همه کالاها انشاالله کاهش قیمت واقتصاد جان دوباره خواهد گرفت
    دلار ۲۵۰۰۰ تومنی ظلم به ۹۰ درصد ملت است
    یعنی ایندفعه یک ثانیه فرصت سوزی
    جایز نیست
    دلار آخرین نفسهای گرانی را طی میکنه
    دلار ۱۱ هزار تومن معقول ثابت بشه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها