|
کدخبر: 140850

کوچ خریداران دلار به بازارهای دیگر

بازار ارز کشور در طول ۱۰ روز اخیر به کانال ۲۵ هزار تومان چسبیده بود و این تصور را ایجاد کرد که رشد دلار پایان یافته است. اما دلار در نیمه دوم هفته جاری وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد تا روی دیگری از خود نشان دهد.

اقتصاد کوچ خریداران دلار به بازارهای دیگر

برخی تعطیلی نصف و نیمه بازار را علت نوسان بازار عنوان کردند. اگرچه آمار رسمی موجود نیست اما به نظر حجم معاملات نیز در یک هفته اخیر با افت همراه شده بود.

 دلار در صرافی ملی وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد

در معاملات عصر سه شنبه وفاداری دلار به کانال ۲۵ پایان یافت و قیمت به دروازه ۲۶ ورود کرد. برخی تحلیلگران پیش از این نسبت به افزایش تقاضا به دلیل نزدیکی سال جدید میلادی هشدار داده بودند. معمولا هر ساله در این موعد از سال، تقاضای خرید دلار افزایش می‌یابد. البته این افزایش تقاضا بیشتر باید خود را در سامانه نیما نشان دهد. افزایش قیمت در این سامانه نیز طی روزهای اخیر می‌تواند صحتی بر اینک فرضیه باشد.

اگر به نظر تکنیکالیست‌ها رجوع کنیم، قیمت خود را به محدوده قرمز نزدیک کرده است. ۲۶، ۸۰۰ تومان خطی است که در گذشته، دلار به راحتی نتوانسته از آن عبور کند. اگر قیمت ارز از این محدوده بگذرد، بدین معنی خواهد بود که دلار برای کانال بالاتر خریدار کافی دارد. اما اگر قیمت توان عبور از این مرز را نداشته باشد، مترادف با یک سیگنال است: بازار در یک اصلاح به سر می‌برده و روند اصلی نزولی است. باید منتظر رفتار معامله گران در لحظه برخورد دلار به خط ۲۶،۸۰۰ تومان باشیم.

 روند کاهشی دلار

در آخرین روز هفته، قیمت دلار توان پیشروی در کانال ۲۶ هزار تومان را از دست داد و قیمت در محدوده ۲۶،۱۰۰ تومان به تعادل رسید. با اینحال درهم همچنان در ۷۲۰۰ تومان معامله می‌شود و کاهش محسوسی را در روز جاری تجربه نکرده است.

این مسئله حباب دلار را به منفی ۵۰۰ تومان رسانده است. این مسئله کوچ خریداران بازار از دلار را نشان می‌دهد. بخشی از این کوچ می‌تواند به دلیل نزدیکی دلار به محدوده قرمز باشد. از آن سمت، اگر دلار بار دیگر به سمت کانال ۲۵ هزار تومان گردش کند، احتمالا برای عبور از ۲۵،۸۰۰ تومان به مشکل بخورد.

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    اول اینکه این خبرهای چیپ درموردبالاوپایی ن رفتن ارزنفسهای اخرشومیکشه بهرصورت باشر وع کاربایدن نفت دوباره فروش میره تحریمها تاحدودی رفع میشه وارزنسبتاخوبی حداقل تا 4سال اینده واردکشورمیشه قیمت دلارهم سال اینده وباتوجه به درپیش بودن انتخابات وبو دجه سال1400 که دلاریک نرخی 11000تومان پی ش بینی شده روهمین مدار11تا12هزارتومان خو اهدپس نفسهای اخردلالان حرامی خواهدبودوقت ی ارزبیادپایین همه چی ریزش پیدامیکنه وای ن پدرسگهانمیتونن به جای دیگه کوچ کنن موق ع کوچ کردن باتیرمیزنیمشون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها