|
کدخبر: 140205

بودجه تامین واکسن کرونا چقدر است؟

سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به ویژگی‌های بخش سلامت در بودجه سال آینده، از رشد ۱۳۸ درصدی اعتبارات وزارت بهداشت و پیش‌بینی یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید واکسن کرونا خبر داد.

«مژگان خانلو» درباره ویژگی‌های بخش سلامت در لایحه بودجه سال آینده اظهارکرد: هدف اصلی نظام سلامت، تأمین، حفظ و ارتقای سلامت، ایجاد هماهنگی برای تأمین مالی ارائه خدمات و سرمایه‌گذاری در تولید منابع انسانی، فیزیکی، تجهیزات و دارو است.

سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ افزود: ایجاد این هماهنگی مستلزم وجود ساختاری منسجم، پویا، ارتباط‌گرا و مؤثر است که بتواند بر هر چهار نقش تسلط داشته و با تغییرات محیطی سازگار باشد. این نقش بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشته شده تا ضمن تأمین سلامت برای جمعیت کشور، پاسخگوی آنها باشد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به نمایندگی از دولت، مسئولیت سلامت را بر عهده دارد و تأمین منابع مالی و اعتبارات موردنیاز جهت تحقق اهداف موردنظر به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا از اهمیت مضاعفی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برخوردار است، افزود: برای جبران خدمات کادر درمان و اعمال افزایش‌های قانونی حقوق و مزایا، اعتبارات موردنیاز برای تولید یا واردات واکسن کرونا و تجهیز مراکز درمانی و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، اعتبارات و تمهیداتی در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها