|
کدخبر: 137875

آخرین قیمت دلار پیش از شروع بازار (۹۹/۰۹/۰۸)

دلار هم در ششمین روز آذرماه، ۳۰۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند. اما آخرین قیمت دلار ا پیش از امروز ۸ آذر ۹۹ چقدر بود؟

اقتصاد آخرین قیمت دلار پیش از شروع بازار (۹۹/۰۹/۰۸)

آخرین قیمت دلار تا پیش از شروع بازار امروز شنبه ۸ آذر ۹۹ چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی از اخبار رسمی برای این بازار قابل مشاهده است؟

دلار هم در ششمین روز آذرماه، ۳۰۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند و روی عدد ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومانی معامله شد. گزارش‌ها حاکی از آن بود که در معاملات پشت خطی روز پنج‌شنبه و جمعه حتی دلار به سوی نرخ‌های پایین‌تری هم حرکت کرده است که می‌تواند روند قیمت این ارز در روز جاری را تحت‌تاثیر قرار دهد.

بازارساز روش کاهش پله‌ای قیمت‌ها را در پیش گرفته است و طبق این الگو، روز پنج‌شنبه، نرخ فروش صرافی‌های بانکی ۲۲۰ تومان پایین آمد و به بهای ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. در واقع بازارساز حاضر نشد برای شتاب بخشیدن به افت قیمت‌‌ها، از الگوی پله‌ای دست بکشد. به‌نظر می‌رسد تجربه‌های قبلی به بازارساز نشان داده که هر زمان به‌دنبال سقوط یک باره قیمت‌ها رفته است، با بازگشت سریع قیمت‌ها مواجه شده است.

در نتیجه این بار قصد دارد به‌صورت آرام آرام و پله پله، قیمت دلار را بدون اینکه هیجان خاصی در بازار ایجاد کند، به سوی نرخ‌های پایین تر هدایت کند. باید دید بازارساز چه محدوده‌ای را به‌عنوان دامنه ثبات موقت دلار در نظر خواهد گرفت. دامنه‌ای که بازار از نگاه او بتواند مدت‌ها در آن بدون هیجان خاصی نوسان کند. سال ۹۷ زمانی که قیمت دلار ریزشی شد، بازار طی یک مسیر کاهشی به کانال ۱۱ هزار تومانی رسید و حدود ۴ ماه در آن نوسان کرد.

این بار دیدگاه‌های متفاوتی در مورد دامنه مورد نظر بازارساز وجود دارد. با این حال، برخی فعالان اعتقاد دارند تا زمانی که مذاکره خاصی بین ایران و امریکا صورت نگیرد و تنش‌ها کاهش پیدا نکنند، برای بانک مرکزی دشوار است که قیمت‌ها را با افت معنادارتری مواجه کنند. از نگاه آن‌‌ها، خبرهای سیاسی بد می‌توانند تا حدی ثبات بازار را دچار خدشه کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر