|
کدخبر: 136262

شروع تعطیلی گسترده از امروز + جزئیات فعالیت مشاغل

از امروز قرار است به مدت دو هفته محدودیت‌هایی اعمال شود که رئیس جمهور نام آن را تعطیلی فراگیر گذاشته است. اما این تعطیلی و محدودیت‌ها شامل چه مواردی است؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است: از روز گذشته کلیه مسافرین هواپیما و قطار بین شهری با بانک اطلاعاتی مبتلایان به ‫کرونا تطابق داده شده و از جابه‌جایی افراد مبتلا جلوگیری می‌شود.

ـ طبق اعلام کانون صرافان، صرافی‌ ها از شنبه تعطیل نیستند و در مناطق قرمز حداکثر با یک دوم نیروی انسانی شاغل در صرافی باید به فعالیت بپردازند.

ـ طبق جزئیات محدودیت‌های کرونایی منتشر شده، در سطح هشدار قرمز و نارنجی، خودرو‌ها با پلاک بومی حق خروج از منطقه خودشان را ندارند و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به این مناطق را ندارند که در صورت رعایت نکردن؛ توسط دوربین‌ها جریمه سنگین خواهند شد. هر نوع جلسه رسمی در مناطق قرمز تا سقف ۱۵ نفر و در سطح نارنجی تا سقف ۲۰ نفر و در مناطق با سطح زرد تا سقف ۳۰ نفر مجاز است و باید ۴ متر فاصله بین افراد رعایت شود این قانون برای همه به طور یکسان اجرا می‌شود.

ـ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تصمیم گیری تعطیلی مشاغل در ساعت ۱۸ که از هفته قبل آغاز شده است نیز گفت: مراکز تجمع یا پاساژ‌ها و رستوران‌ها جزو مکان‌هایی هستند که به شدت آسیب پذیرند و می‌توانند موجب انتقال بیماری شوند.

ـ اصناف زیر طی دو هفته آینده مجاز به فعالیت هستند:

فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار.

مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته.

مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی(تولید فراورده‌های نانوایی)

داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی

مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون بر

خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک، شرکت‌های خدمات اینترنتی اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدمات مبتنی بر اینترنت.

تعمیرگاه‌های انواع خودرو و لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی،

فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی

فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات

کارگاه های صنعتی(مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)

چاپخانه

خشکشویی

سازندگان و فروشندگان عینک

ـ پس از جلسه مشترک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و وزارت ارتباطات، مقرر شد کسب‌وکار‌های اینترنتی جزو مشاغل ضروری قرار گرفته و فعالیت این شرکت‌ها در شرایط محدودیت کرونا بلامانع باشد.

ـ رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد: بازار طلا و کلیه واحدهای صنفی اتحادیه طلا و جواهر تهران از روز شنبه اول آبان‌ماه به مدت ۱۵ روز تعطیل است.

ـ بازار لپ‌تاپ و موبایل، مشاوران املاک و نمایشگاه‌های خودرو هم در دو هفته پش‌رو تعطیل هستند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر