|
کدخبر: 136177

ایران و امریکا چقدر مبادلات تجاری دارند؟

مبادلات تجاری امریکا و ایران در ۹ ماهه نخست امسال میلادی با افت ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۳.۱ میلیون دلار رسید.

اقتصاد ایران و امریکا چقدر مبادلات تجاری دارند؟

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار امریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۹ ماهه نخست امسال میلادی افت ۵۰ درصدی داشته است.

مبادلات تجاری دو کشور در ۹ ماهه نخست سال میلادی گذشته بالغ بر ۶۶.۲ میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به ۳۳.۱ میلیون دلار کاهش یافته است.

صادرات واردات

بر اساس این گزارش صادرات امریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر امسال ۲۹.۶ میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۵۴ درصدی داشته است. امریکا در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۹ بالغ بر ۶۴.۹ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات امریکا از ایران در ۹ ماهه نخست امسال رشد ۱۷۰ درصدی را تجربه کرده و به ۳.۵ میلیون دلار رسیده است. در مدت مشابه سال قبل واردات امریکا از ایران ۱.۳ میلیون دلار بوده است.

مبادلات تجاری ایران و امریکا حجم ناچیزی از کل تجارت دو کشور را تشکیل می‌دهد. ایران در میان مقاصد صادراتی امریکا رتبه ۱۷۴ و در میان منابع وارداتی این کشور رتبه ۱۸۲ را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش در نهمین ماه امسال میلادی ۲.۷ میلیون دلار کالا از امریکا به ایران صادر و ۰.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد شده است.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها