|
کدخبر: 135974

علت گرانی گوجه فرنگی مشخص شد

نایب‌ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات اساسی در بحث گوجه فرنگی، تامین بذر آن است چون از خارج از کشور وارد شده و با توجه به تحریم‌ها به شدت نرخ آن افزایش یافته است.

اقتصاد علت گرانی گوجه فرنگی مشخص شد

جلال محمودزاده با اشاره به افزایش نرخ گوجه‌فرنگی در استان اظهارکرد: مدتی دلیل افزایش نرخ این محصول، صادرات گوجه‌فرنگی بود اما هم اکنون صادرات آن متوقف شده است.

وی تصریح کرد: اما یکی از مشکلات اساسی در بحث گوجه فرنگی، تامین بذر آن است چون از خارج از کشور وارد شده و با توجه به تحریم‌ها به شدت نرخ آن افزایش یافته است.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر بانک مرکزی ارز دولتی برای واردات کود و سم را و قطع کرده و هم اکنون سم و کود گلخانه‌ها با ارز آزاد از خارج از کشور وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مقداری از قیمتی که افزایش می‌یابد را واسطه‌ها به جیب زده و متاسفانه کود به‌دست کشاورز نمی‌رسد در حالی که در سر مزرعه نرخ گوجه فرنگی بیش از هفت هزار تومان نیست.

محمودزاده افزود: متاسفانه سیستم بازاریابی و فروش آن نیز با مشکل مواجه است و دست وزارت جهاد کشاورزی نبوده بلکه دست وزارت غیرتخصصی صنعت، معدن و تجارت است.

وی اظهارکرد: بی‌تردید از تولید تا بازار مصرف محصولات کشاورزی باید دست یک وزارت خانه باشد اما دولت آن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده است.

 

منبع: تسنیم
  • حمید رضا اشراقی ارسالی در

    خواهش میکنم چرت تحویل مردم ندین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها