|
کدخبر: 135686

قیمت دلار به کدام سمت می رود؟

حدود ساعت ۳ بعدازظهر دیروز در بازار آزاد، دلار ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان بود که فاصله ۲۰۰ تومانی با قیمت بازارساز داشت. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

اقتصاد قیمت دلار به کدام سمت می رود؟

از میان خبرهای دیروز می‌توان به صحبت‌های حسن روحانی، رئیس جمهوری اشاره کرد که گفت: مقاومت ملت ایران در بیش از دو سال و نیم جنگ اقتصادی بی‌سابقه با دشمنان قسم خورده به ثمر نشسته است و زمینه‌های بهبود در شرایط اقتصادی مردم فراهم شده است و با وجود لطمات و صدمات سختی که به اقتصاد کشور وارد شد، دولت با حمایت و همکاری مردم اجازه نداد تحریم کنندگان به اهداف شوم خود برسند.

نوسانات کم دامنه دلار در روزهای اخیر موجب شده است که معامله گران بیشتر از گذشته در فاز تردید قرار بگیرند. آنها از یک سو از افت احتمالی بیشتر قیمت‌ها هراسان هستند و از سوی دیگر، هم چنان امیدوارند بازار یک بار دیگر نرخ های بالاتر را تجربه کند.

موقعیت ذهنی دوگانه اجازه نمی‌دهد که تصمیم مشخصی برای خرید و فروش خود بگیرند. به نظر می‌رسد آن ها به دنبال عبور دلار از یک حمایت یا مقاومت خاص باشند و پس از آن با توجه به این اتفاق، موقعیت خود را تنظیم کنند.

با این حال، شرایط معاملاتی بازار نشان می‌دهد که معامله‌گران به دنبال خریدهای بلندمدت نیستند و بیشتر قصد دارند با توجه به اتفاقات بازار از تغییرات احتمالی قیمت، نوسان‌گیری کنند. درصورتی که بازارساز بتواند دامنه تغییرات قیمت را محدود می‌کنند، این گروه هم از بازار خارج می‌شوند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها