|
کدخبر: 135102

قیمت سکه در مسیر کاهشی

همزمان با افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز نزولی شد و در مقطع کوتاهی حتی زیر ۱۲ میلیون تومان معامله شد. اما آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

اقتصاد قیمت سکه در مسیر کاهشی

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۲۵ آبان با ۴۳,۰۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

روز جمعه با پایان یافتن داد و ستد‌ها در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا به حدود ۱۸۹۰ دلار رسید. در حالی که رویدادهای جهانی در ابتدای هفته قیمت طلا را با کاهش شدید بیش از ۱۰۰ دلاری روبه‌رو کرده بود، افت هیجانات نسبت به کشف واکسن کرونا اما سبب شد تا‌ تمامی انتظارات نسبت به آینده اقتصادی جهان که طلا به نوعی ریسک‌های پیش روی آن را نشان می‌دهد، در روزهای پایانی هفته گذشته تعدیل شود.

در حال حاضر به‌رغم آنکه قیمت اونس نسبت به کف ۱۸۵۰ دلاری ساخته شده در روز ۱۱ نوامبر رشد ۴۰ دلاری را شاهد بود، بسیاری از تحلیلگران راه را برای افت بیشتر قیمت این فلز گرانبها هموار می‌دانند. هر نوع افزایش ریسک در صحنه جهانی راه را برای صعود مجدد طلا به محدوده قبلی باز خواهد کرد.

عقب‌نشینی سکه به ۱۲ میلیون تومان

روز گذشته قیمت هر سکه بهار آزادی به حدود ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. این کاهش ۶/ ۳ درصدی پس از آن روی داد که در معاملات روز شنبه، قیمت سکه به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود. به‌رغم آنکه قیمت طلا در کشور از تغییرات اونس جهانی نیز اثر می‌پذیرد اما به نظر می‌آید که در حال حاضر بیشتر افت قیمت در دارایی یاد شده تحت‌تاثیر کاهش بهای ارزهای خارجی در بازار داخلی باشد.

روز گذشته قیمت دلار نیز مانند سکه افتی تقریبا ۵/ ۳ درصدی را شاهد بود. در حال حاضر بسیاری از کارشناسان بر این باورند که حباب قیمت سکه تخلیه شده است. قیمت این دارایی در حالی هم‌اکنون به کف کانال ۱۲ میلیون تومان رسیده که ۲۴ مهرماه سال‌جاری بهای آن به حدود ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده بود.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها