|
کدخبر: 133493 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

برای درآمد بیشتر به کدام دانشکده مهندسی برویم؟

مهندسان پزشکی عمدتاً در بخش پزشکی یا پژوهش‌های مرتبط به این حوزه، مشغول کار می‌شوند. کار اصلی آنها ابداع و تولید ابزارهای لازم برای پزشکان است.

اقتصاد برای درآمد بیشتر به کدام دانشکده مهندسی برویم؟

مهندسان در کشورهای آمریکای شمالی، اروپا و نیز قدرت‌های صنعتیِ واقع در منطقه جنوب شرق آسیا به طور میانگین ۸۷ درصد رضایت شغلی بالایی دارند. بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل این رضایت، دریافت حقوق بالاست. فارغ‌التحصیلان کدام رشته‌های بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند؟ در ادامه به ۱۰ رشته مهندسی پردرآمد نگاهی می‌اندازیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

مهندسی کلان‌اطلاعات

فناوری اطلاعات، زمینه جمع‌آوری و استخراج حجم زیادی از اطلاعات را فراهم آورده است. این نکته ساده باعث ایجاد مشاغل زیادی شده است. البته اطلاعات به خودی خود، هیچ معنا و ارزشی ندارند. در واقع به متخصصی نیاز است که الگوهای معناداری که درون حجم عظیمی از اطلاعات، پنهان شده است را کشف و رمزگشایی کنند. اطلاعات فقط در این صورت است که معنادار می‌شود و امکان بهره‌برداری از آنها فراهم می‌شود. میانگین درآمد مهندسان کلان‌اطلاعات در کشورهای توسعه‌یافته حدود ۱۶۰ هزار در سال است.

مهندسی سخت‌افزار

مشاغلی که ذیل این عنوان قرار می‌گیرند ماهیت فنی بالایی دارند. تمام مشاغلی که در اصل، با طراحی و ارتقای سیستم‌های رایانه‌ای سروکار دارند در دایره مهندسی اطلاعات قرار می‌گیرند. مهندسی اطلاعات برای شخصیت‌هایی که شیفته تشخیص و شناسایی مشکلات فنی هستند ایده‌آل است. متوسط درآمد سالانه مهندسان سخت‌افزار در دنیای توسعه‌یافته حدود ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار دلار است.

مهندسی نفت

وظیفه اصلی مهندسان نفت، ارائه روش‌های کارآمد و بهینه برای استخراج نفت و گاز طبیعی از زیر زمین یا دریاست. نفت استخراج‌شده به برکت دانش مهندسان نفت، به انرژی پاک تبدیل می‌شود. مهندسی نفت همیشه جز پردرآمدترین رشته‌های مهندسی بوده است. مهندسان نفت درحال‌حاضر به طور میانگین ۱۳۲ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند اما پیش‌بینی می‌شود که ظرف ۱۰ سال آینده درآمد آنها به مراتب بیشتر شود.

مهندسی هوافضا

اگر بخواهیم مهندسی هوافضا را در یک جمله ساده تعریف می‌کنیم می‌توانیم بگوییم که مهندسی هوافضا در واقع علم موشک است. مهندسان هوافضا؛ هواپیما‌ها، سفینه‌های فضایی، موشک‌ها و ماهواره‌ها را طراحی، تولید و تعمیر می‌کنند. مهندس هوافضا قبل از هر چیز باید در زمینه طراحی، ماهر و خبره باشد. قدرت تحلیلی بالا و توانایی تشخیص مشکلات، دو مهارت و توانایی دیگری است که علاقه‌مندان به این رشته باید داشته باشد. متوسط درآمد سالانه مهندسان هوافضا حدود ۱۱۳ هزار دلار است.

مهندسی هسته‌ای

کار اصلی مهندسان هسته‌ای، تحقیق و پژوهش درباره ابزارها و تجهیزات لازم برای بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای است. مسئولیت سنگینِ مدیریت و اداره بهینه تجهیزات هسته‌ای به عهده مهندسان هسته‌ای است. حساسیت و پیچیدگی بالا، دو مشخصه اصلی مهندسی هسته‌ای است. متوسط درآمد مهندسان هسته‌ای در کشورهای دارای این فناوری حدود ۱۰۵ هزار دلار است.

مهندسی سیستم

مهندسان سیستم، زیرساخت فنی شرکت‌ها و سازمان‌ها را مدیریت می‌کنند. وظیفه اصلی آنها نظارت و حفظ سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم برای ‌کار روان شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف است. اگر مهارت‌های ارتباط بالایی دارید و می‌توانید کلمات تخصصی را با افراد و گروه‌های غیرمتخصص به اشتراک بگذارید به این شغل فکر کنید. متوسط درآمد مهندسان سیستم حدود ۱۰۳ هزار دلار است.

مهندس شیمی

مهندسان شیمی از علم خود برای تولید محصولات پرمصرف استفاده می‌کنند. صنایع غذایی، سوخت و داروسازی مهم‌ترین صنایعی هستند که مهندسان شیمی در آنها مشغول به کار می‌شوند. مهندسی شیمی به ویژه برای افرادی که با زیست‌شناسی و فیزیک آشنایی دارند و کار تیمی را دوست دارند ایده‌آل است. میانگین درآمد مهندسان شیمی حدود ۱۰۲ هزار دلار است.

مهندسی پزشکی

مهندسان پزشکی عمدتاً در بخش پزشکی یا پژوهش‌های مرتبط به این حوزه، مشغول کار می‌شوند. کار اصلی آنها این است که با تکیه بر دانش تخصصی خود یعنی زیست‌شناسی و ترکیب آن با علم و اصول مهندسی، ابزارهای پزشکی لازم را طراحی و تولید کنند. مهندسی پزشکی در نهایت باید باعث شود که تشخیص و درمان بیماری‌ها تسهیل و تسریع شود. برای موفقیت در این رشته به درجه بالایی از نبوغ و خلاقیت، نیاز است. میانگین درآمد مهندسان پزشکی در کشورهای توسعه‌یافته حدود ۸۸ هزار دلار در سال است.

 

 

 

ارسال نظر