|
کدخبر: 131485

آخرین قیمت طلا و سکه (۹۹/۰۸/۱۰)

جو روانی حاکم در بازار ارز یکی از دلایل اصلی است که موجب شده بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار سکه به‌وجود آید. از سوی دیگر کاهش تقاضاهای کاذب و معاملات سفته‌بازی، عامل اصلی تاثیرگذار در قیمت سکه و سبب نوسانات قیمت در نخستین هفته آبان ماه بوده است.

اقتصاد آخرین قیمت طلا و سکه (۹۹/۰۸/۱۰)

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز هفته گذشته با ۱۱۶۰۰ تومان کاهش معادل ۱۲۴۱۸۰۰ بود. اما در بازار سکه چطور؟

قیمت طلا و سکه روز پنج‌شنبه بر خلاف افت بهای طلای جهانی و نرخ ارز، افزایش یافت. بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت انواع سکه نسبت به روز چهارشنبه افزایش یافته است.

قیمت نیم‌سکه، ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۴ میلیون و ۹۵۰ تومان بازار معامله شد. بازدهی این فلز گرانبها در هفته گذشته به منفی ۱۰ درصد رسیده و در مسیر نزولی شدت بیشتری نسبت به بورس داشته است. جو روانی حاکم در بازار ارز یکی از دلایل اصلی است که موجب شده بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار سکه به‌وجود آید.

از سوی دیگر کاهش تقاضاهای کاذب و معاملات سفته‌بازی، عامل اصلی تاثیرگذار در قیمت سکه و سبب نوسانات قیمت در نخستین هفته آبان ماه بوده است.

کاهش شیب نزولی طلا

قیمت هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار، نزدیک به پایین‌ترین قیمت خود در یک ماه گذشته رسید. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری اندکی افزایش را نسبت به قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه که در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی در بیش از یک ماه گذشته قرار گرفته بود، تجربه کرد.

در نهایت روز جمعه (ساعت ۱۶ به وقت تهران) بهای هر اونس طلا ۱۸۷۹ دلار و ۳۰ سنت قیمت خورد که ۱۲دلار افزایش را نشان می‌دهد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱/ ۰ درصد کاهش، به ۱۸۶۶ دلار و ۲۰ سنت رسید. شاخص دلار در معاملات روز جمعه تغییر محسوسی نداشت، اما روز پنج‌شنبه به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر صعود کرده بود و در مسیر ثبت بهترین رشد هفتگی از اواخر ماه سپتامبر تاکنون گام برداشت.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها