|
کدخبر: 131403

افت تمامی بازارهای سرمایه‌گذاری

همه‌ بازارهای مالی نخستین هفته آبان ماه را با افت ارزش شروع کردند، اما سکه با کاهش قیمت بیش از ۱۱ درصدی تا کانال ۱۳ میلیون تومان پایین آمد و رکورد کاهش قیمت در دیگر بازارها را زد.

اقتصاد افت تمامی بازارهای سرمایه‌گذاری

از عملکرد بازارهای مالی در نخستین هفته آبان ماه از افت دسته‌جمعی همه‌ی بازارها حکایت دارد. یک هفته مانده به انتخابات امریکا، گویا هم بازار جهانی و هم بازارهای مالی ایران پیروزی جو بایدن در انتخابات را پذیرفته و کل بازارها شاهد کاهش قیمت بوده‌اند.

سکه

سکه با اوج‌گیری در مهر ماه تا میانه کانال ۱۶ میلیون تومان نیز پیش رفت اما طی هفته‌های اخیر بیشتر نوسان کاهشی داشته، به نحوی که در هفته اول آبان ماه ۱۱.۳ درصد از قیمت خود را از دست و به کانال ۱۳ میلیون تومان برگشت.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه در پایان هفته آخر مهر ماه ۱۵ میلیون و ۲۱۱ هزار تومان بود که در این هفته بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت، در پایان معاملات روز پنجشنبه هشتم آبان ماه به نرخ ۱۳ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان رسید.

بورس با کاهش ۱۲۴ هزار واحدی تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد هم رفت.

با افت‌های چند ماه اخیر، شاخص کل تا پایان مهر ماه تا سطح یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحدی پایین آمد، اما در این هفته نیز ۸.۷ درصد افت کرد. براساس اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار، در پایان معاملات روز هفتم مهر ماه شاخص روی سطح یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی بسته شد.

ارزش سهام عدالت در تمام روزهای این هفته نزولی بود و در پایان معاملات این هفته حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت کرد و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۹۶۱ هزار تومان رسید.

در این هفته میزان افت قیمت دو بازار طلا و دلار یکسان بود، هر کدام از این بازارها ۵.۶ درصد در این هفته کاهش قیمت داشتند.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در این هفته ۷۴ هزار تومان افت کرد و از نرخ یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان در پایان هفته گذشته به رقم یک میلیون و ۲۴۱ هزار تومان در پایان این هفته رسید.

طبق نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار حدود هزار و ۶۰۰ تومان در این هفته کاهش یافت و در پایان معاملات دیروز نرخ ۲۷ هزار و ۷۵۰ هزار تومان ثبت شد.

هر دلار امریکا در پایان هفته قبل ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان خرید و فروش شده بود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها