|
کدخبر: 130449

پیش‌بینی قیمت طلا بعد از انتخابات امریکا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با توجه به مدیریت بازار ارز و کاهش نرخ طلا به نظر می‌رسد که نرخ طلا و سکه تا انتخابات امریکا ارزان‌تر خواهد شد.

اقتصاد پیش‌بینی قیمت طلا بعد از انتخابات امریکا

با کاهش ۱۵ دلاری انس جهانی طلا از روز پنج‌شنبه هفته گذشته تاکنون و سیر نزولی نرخ طلای جهانی، تحلیلگران این بازار می‌گویند نرخ سکه و طلا تا انتخابات امریکا روند صعودی نخواهد داشت.

نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز هم از حبس نفس بازار طلا در آستانه انتخابات امریکا خبر داده و اعلام کرده است که «سرمایه‌گذاران نباید منتظر حرکت چشمگیری در بازار طلا باشند زیرا قیمت‌ها فعلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار در حال تحکیم هستند.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ طلا تا انتخابات امریکا ارزان خواهد شد یا خیر؟  گفت: با توجه به مدیریت بازار ارز و کاهش نرخ طلا به نظر می‌رسد که نرخ طلا و سکه تا انتخابات امریکا ارزان‌تر خواهد شد؛ چرا که تحلیلگران معتقدند نرخ انس جهانی طلا از یک هزار و ۹۰۰ دلار فراتر نخواهد رفت.

ابراهیم محمدولی افزود: از آخرین معاملات هفته گذشته تاکنون نرخ انس جهانی طلا حدود ۱۵ دلار ارزان شد و در بازارهای جهانی با نرخ هزار و ۹۰۲ دلار معامله شده است. برهمین اساس نرخ طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۰ هزار تومان کاهش دیروز با نرخ ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد. در حقیقت روز شنبه با تداوم روند نزولی نرخ ارز نرخ سکه نسبت به آخرین معاملات روز پنج‌شنبه با ۴۸۰ هزار تومان ریخت.

او در ادامه اظهارکرد: تحلیلگران معتقدند بعد از انتخابات امریکا ممکن است برخی جوهای روانی نرخ طلا را با نوسان همراه خواهد کرد؛ این در حالی است که این نوسان در بازه زمانی کوتاهی از بین خواهد رفت.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها