|
کدخبر: 129946

بورس و دلار را رها کنید، این بازار را بچسبید!

بررسی عملکرد بازارهای مالی در مهر ماه نشان می‌دهد که اگر سرمایه‌گذاران به ترتیب در بازارهای سکه، دلار و طلا سرمایه‌گذاری می‌کردند بیشترین بازدهی را به‌دست می‌آوردند.

اقتصاد بورس و دلار را رها کنید، این بازار را بچسبید!

در ماه مهر، سکه با بازدهی دو رقمی نسبت به طلا، دلار و بورس بیشترین افزایش قیمت را از آن خود کرد و بیشترین بازدهی را به ثبت رساند.

سکه

هر عدد سکه امامی با رشد ۱۰ درصد در صدر جدول بازدهی هفتمین ماه سال قرار گرفت.

در پایان شش ماهه اول امسال قیمت سکه به رقم ۱۳ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید، اما در پایان مهر ماه خریداران این فلز گرانبها را ۱.۳ میلیون تومان گران‌تر خریداری کردند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، ارزش هر عدد سکه در پایان معاملات ۳۰ مهر ماه به رقم ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی رسید.

سکه در هفته پایانی مهر ماه با افت قیمت مواجه شد و به نوعی برگشت. این فلز ارزشمند تا سطح ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز پیش رفت.

دلار

پس از سکه یکی از پرنوسان‌ترین بازارها، بازار ارز بود و در مهر ماه از سطح مقاومتی ۳۰ هزار تومانی عبور کرد و به رقم ۳۲ هزار تومان در روز ۲۷ مهر ماه رسید.

اما افت قیمت در بازارها باعث شد که دلار نیز کاهش ارزش شدیدی را طی روزهای پایانی مهر ماه تجربه کند.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار در ماهی که گذشت هزار و ۳۱۰ تومان معادل ۶.۸ درصد رشد کرد و از نرخ ۲۶ هزار و ۹۵۰ تومان در پایان شهریور ماه به رقم ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان در پایان مهر ماه رسید.

طلا

سومین بازار با بازدهی مثبت در بازار طلا رخ داد و با رشد قیمت ۶۳ هزار تومانی در مهر ماه در رده سوم جدول بازدهی قرار گرفت.

قیمت طلای ۱۸ عیار نیز همانند دلار و سکه بالاترین سطح قیمتی خود را در مهر ماه تجربه کرد، تا جایی که متقاضیان برای خرید یک گرم طلا در روز ۲۷ مهر ماه باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌کردند.

اما با افت قیمت در این هفته، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان مهر ماه به نرخ یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان رسید که نسبت به پایان شهریور ماه افزایش قیمت ۶۳ هزار تومانی داشته است.

بورس

شاخص کل بازار سرمایه در مهر ماه ۱۸۳ هزار واحد افت کرد که بازدهی منفی ۱۲.۹ درصدی را ثبت کرده است.

این شاخص که در پایان معاملات روز ۳۱ شهریور ماه روی سطح یک میلیون و ۵۹۵ هزار واحد بسته شد، اما در مهر ماه یک کانال افت کرد.

براساس داده‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس با افت ۱۸۳ هزار واحدی در مهر ماه به سطح یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحدی نزول کرده است.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    یعنی یه حرف راست تو میزنی

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی چه این چه خبریست که منتشرمیکنیدبجای اینکه کسب درامدازراههای سوداگری راتقبیح کنید حالا که دلارکمی درمسیرنزول قرارگرف ته مردم راتشویق به کسب درامد ازراههای بد ون زحمت وکثیف کرده وجورابهم میزنیدپس فقط دولت مقصرنیست مردم ورسانه ها هم دربدبخت ی جامعه نقش پررنگ دارند

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا این مردم بااین دولت باهم جوردرمیان ملت لب ودهن که فقط اززمین وزمان گله دار ن ولی خودشون هرکاربدی روکه ظاهراتقبیح می کنن پاش برسه انجام میدن

    • ناشناس ارسالی در

      درسته مردم رسانه ودولت دراین وضع فلاکت ب ارفعلی مقصرن نمونش ثبت نام ماشینه همه جا مردم نظرمیدن نبایدخریدبایدتحریم کردو. ..اما همین ملت همیشه درصحنه برای10000ماش ین 6میلیون نفرثبت نام میکنن بااین توجیه که پولمون ازارزش نیفته درحالیکه دارن باا ین کارها واردچرخه معیوب سوداگری میشن ازم است که برماست

  • مو مو ارسالی در

    نظری ندارم

ارسال نظر