|
کدخبر: 129578

ارزهای بلوکه شده ایران در عراق آزاد شد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: اخبار موثق آزادسازی منابع عظیم ارزی بلوکه شده ایران در عراق و همچنین سیر صعودی فروش نفت ایران ۲ عامل اصلی کاهش نرخ ارز است.

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه دلایل گوناگونی برای نوسان کاذب بازار ارز وجود دارد، گفت: کاهش عرضه ارز از جانب بخش خصوصی (صادرکنندگان) و محدودیت منابع دولتی و نیز فضاسازی‌های تبلیغاتی و روانی که عمدتا منشا خارجی دارد، از جمله ۳ عامل اصلی نوسانات اخیر بازار ارز بوده‌اند.

وی افزود: با توجه به اخبار مثبت آزادسازی بخش عمده‌ای از منابع ارزی بلوکه شده ایران در عراق که پس از سفر آقای همتی به این کشور منتشر شده است، می‌توان امیدوار بود که در روزهای آینده شاهد عرضه سنگین ارز در بازار و کاهش نرخ باشیم.

بازار ارز به آرامش می‌رسد

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه اخبار خوب منعکس شده در رسانه‌های معتبر داخلی و خارجی راجع به افزایش چندبرابری فروش نفت ایران را می‌توان قابل اتکا و صحیح دانست، گفت: طبعاً دولت با افزایش درآمدهای ارزی نفتی خود می‌تواند در روزهای آتی بازار ارز را اشباع و به آرامش نسبی برساند.

لزوم برخورد با فعالیت‌های مخرب در بازار دلار

وی در پایان با بیان اینکه لازم است برنامه‌های عملیاتی جدیدی برای برخورد با متخلفان و عوامل قیمت‌سازی مصنوعی بازار ارز تدوین و اجرایی شود، عنوان کرد: بازار معاملات فردایی مصداق بارز عملیات روانی منفی در بازار ارز است و اینکه پیشاپیش یک قیمت توهمی برای روزهای آتی تعیین شود خود التهاب آفرین است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر