|
کدخبر: 127647

قیمت دلار امروز چقدر می‌شود؟ (۹۹/۰۷/۱۹)

اعلام تحریم جدید اقتصاد ایران، اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی و سخنان رئیس‌جمهوری سه عامل قابل اشاره در پیش‌بینی روند قیمت دلار روز شنبه ۱۹ مهر ماه سال ۹۹ است. اما باید دید قیمت دلار امروز چقدر می‌شود؟

مهدی پورمهر، کارشناس اقتصادی می‌گوید: البته در هفته پیش رو بانک مرکزی و دولت برای اینکه نشان دهند تحریم‌های امریکا بی‌اثر است طبیعتاً سعی می‌کند نوسان دلار را کنترل کنند و در قیمت ۲۹ تا ۳۰ تومانی نگهش دارند. اما به نظر می‌رسد هم خود دولت از دلار گران نفع می‌برد و هم انتظار افزایش قیمت در جامعه وجود دارد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که این عوامل به افزایش قیمت مجدد دلار دامن بزند.

در این مورد اقتصادنیوز نیز نوشت: بازار ارز که از روز سه شنبه روند آرام تری را پشت سر می‌گذاشت، به یکباره از ساعات پایانی روز پنج شنبه در اتاق‌های معاملاتی دچار نوسانات بیشتری شد و حتی برخی فعالان خبر دادند که قیمت دلار در این معاملات به بالای ۳۰ هزار تومان رفته است. چنین اخباری نشان می‌دهد که نوسان گیران قصد دارند، فضای بازار ارز در روز شنبه را پرنوسان کنند.

در واقع، معامله گران اعتباری که چندین بار در شکست مرز یاد شده ناموفق بودند، روز شنبه تمام تلاش خود را خواهند کرد که این بار در شکست مرز ۳۰ هزار تومانی پیروز شوند، چرا که از این طریق می‌توانند زمینه ساز ورود تقاضای خفته جدید به بازار شوند و سوخت رشدهای بعدی را فراهم کنند. اگر بازارساز بتواند در نخستین روز هفته، نوسان گیران را عقب براند و انتظارات افزایشی را کاهش دهد، در ادامه هفته مسیر راحت تری برای مدیریت قیمت‌ها خواهد داشت.

روند قیمت‌ها نشان می‌دهد که بازارساز در هفته گذشته توانست تا حدی قیمت دلار و سکه را مدیریت کند؛ دلار در هفته‌ای که گذشت افت ۱.۱ درصدی را به ثبت رساند و بازدهی سکه نیز محدود به سه دهم درصد شد. با این حال، روند بازار در هفته جاری تا حدی زیادی بستگی به اتفاقاتی خواهد داشت که در روزهای ابتدای هفته و در واکنش به تحریم‌های جدید امریکا صورت خواهد گرفت. در یک سو، معامله گران اعتباری قرار دارند که از پشت خطها، شکست مرز ۳۰ هزار تومانی دلار و ۱۵ میلیون تومانی سکه را کلید زده‌اند و در سوی دیگر بازارساز قرار دارد که به احتمال زیاد با بالا آوردن قیمت صرافی‌های بانکی و عرضه حواله درهم سعی خواهد کرد، انتظارات افزایشی را تا حدی مدیریت کند.

منبع: اقتصادنیوز
  • بیوک ارسالی در

    مرگ بر دلار ما ریال خودمان را داریم برای ما ریال با ارزش است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها