|
کدخبر: 126994

قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۹۹/۰۷/۱۵)

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۱۹۰۹ دلار و ۶۳ سنت رسید.

اقتصاد قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۹۹/۰۷/۱۵)

در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و موجب خنثی شدن افزایش اشتهای ریسک‌پذیری در بازارها شده است، قیمت طلا که دیروز به بالاترین رقم حدود ۲ هفته گذشته رسیده بود، امروز تا حدود زیادی رشد قیمت‌های دیروز را حفظ کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ۰.۲۰ درصد کاهش به ۱۹۰۹ دلار و ۶۳ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۱۹۱۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا روز دوشنبه پس از ۳ شب بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا به کاخ سفید بازگشت.

به دنبال بهبود نسبی حال جسمی ترامپ و احتمال تصویب بسته محرک مالی جدید دولت امریکا شاخص‌ها در بازارهای بورس آسیا شاهد افزایش بود. در عین حال تضعیف ۰.۱ درصدی شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب موجب تقویت قیمت طلا شد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و استیون منوچین وزیر خزانه داری امریکا در مورد بسته محرک مالی جدید صحبت کرده‌اند و قرار است امروز این مذاکرات ادامه یابد.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو دیروز گفت، انتظار دارد که نرخ تورم امریکا تا سال ۲۰۲۳ به ۲ درصد برسد و خواهان رسیدن این نرخ به ۲.۵ درصد برای جبران سال‌ها رشد ضعیف قیمت هاست.

در همین حال روند ترمیم اقتصاد حوزه یورو در ماه سپتامبر کند شده و شواهد حکایت از آن دارد که بخش‌های مختلف اقتصادی و کشورهای مختلف این حوزه در حال وضعیت مجدد محدودیت‌های اجتماعی از ترس موج جدید کرونا هستند.

قیمت نقره امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت پلاتین هم ۰.۱ درصد رشد داشت و به ۸۹۷ دلار و ۹۹ سنت رسید. فلز پالادیوم هم شاهد کاهش ۰.۲ درصدی بود و به ۲۳۵۶ دلار و ۸۵ سنت رسید.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر