|
کدخبر: 126163

قیمت جهانی طلا افزایشی شد

در حالی که کاهش ارزش دلار و پیشرفت در مذاکرات مربوط به بسته محرک مالی جدید امریکا موجب تقویت اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است، نرخ طلا امروز شاهد افزایش بود.

اقتصاد قیمت جهانی طلا افزایشی شد

به گزارش رویترز، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۶۵ درصد افزایش به ۱۸۹۸ دلار و ۳ سنت رسید. نرخ طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۱۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت طلا پس از به ثبت رساندن بدترین عملکرد ماهانه از اواخر سال ۲۰۱۶ در ماه سپتامبر، ماه جدید را با رشد آغاز کرد.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا در نیویورک گفت: «کاهش نسبی ارزش دلار تا حدودی موجب آسودگی خاطر سرمایه‌گذاران در بازار طلا شده و آنها اکنون عمده تمرکز خود را معطوف ریسک‌های پیش روی ترمیم اقتصاد جهانی معطوف کرده‌اند.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز شاهد ۰.۲ درصد کاهش بودو موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

استیون منوچین وزیر خزانه داری امریکا روز چهارشنبه گفت، مداکرات با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا بر سر بسته محرک مالی مقابله با کرونا پیشرفت زیادی داشته است.

دولت‌ها و بانک‌های مرکزی جهان طی ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از اقدامات محرک مالی گسترده را برای احیای اقتصادهای بحران زده خود به اجرا گذاشته‌اند که نتیجه آن رشد بیش از ۲۰ درصدی نرخ طلا تا اینجای سال بوده است.

فعالان بازار اکنون منتظر آمارهای اولیه در مورد ادعاهای بیکاری در امریکا در اواخر امروز و گزارش بازار کار این کشور در روز جمعه هستند تا سرنخ هایی در مورد روند ترمیم بزرگترین اقتصاد جهان به‌دست بیاورند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر