|
کدخبر: 126015

سرمایه‌ های بورس راهی بازار سکه شد!

ابراهیم محمدولی درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهارکرد: در روزهای اخیر با وجود نوسانات نزولی طلای جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با نوسان صعودی همراه بوده و علت اصلی هم افزایش قیمت ارز است.

اقتصاد سرمایه‌ های بورس راهی بازار سکه شد!

وی با تأکید براینکه دلار بالای ۲۹ هزار تومان در بازار طلا و سکه قیمت‌ها را افزایش داده است، تصریح کرد: تقاضا برای خرید طلای آبشده و سکه بسیار زیاد شده است؛ تقاضای غیرمعقول در بازار ایجاد شده که نوسانات شدید قیمتی را نیز به همراه داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: افزایش تقاضای غیرمعقول در بازار موجب شده تا قیمت طلا بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر سکه بالای ۱۴ میلیون تومان تعیین شود.

به گفته محمد ولی، سرمایه‌هایی که قبلاً در بازار بورس و ملک و... بود راهی بازار طلای خام و سکه شده است؛ قبلاً افراد می‌توانستند با ۳۰۰-۴۰۰ میلیون تومان در بازار مسکن معاملاتی داشته باشند ولی الان دیگر نمی‌توان با این سرمایه‌ها خرید و فروش انجام داد و افراد راهی بازار سکه شده‌اند.

رئیس اتحادیه طلا از ورود خانم‌های خانه دار نیز به بازار طلای آبشده و سکه خبر داد و گفت: در روزهای اخیر تقاضای خرید سکه از سوی خانم‌های خانه دار نیز بالا رفته است؛ افزایش تقاضا موجب افزایش نوسان در بازار شده و همین موضوع دست و پا گیر صنعت طلا شده است.

وی تأکید کرد که عرضه و تقاضا در بازار تنظیم نیست و تقاضای غیرمعقول موجب تشدید نوسانات قیمتی در بازار شده است؛ هیچ داد و ستدی برای مصنوعات طلا انجام نمی‌شود.

وی البته تأکید کرد که حباب سکه امروز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است و ادامه داد: هم اکنون در بازار سبزه میدان، قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

امروز در بازار جهانی قیمت هر اونس طلا ۱۸۸۶ دلار تعیین شده و در بازار داخلی نیز هر مثقال طلا با قیمت ۵ میلیون و ۶۵۴ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان فروخته می‌شود.۰۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس ۳۵۰۰ میلیارد تومان بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر