|
کدخبر: 126261

طلا همچنان در صدر تقاضا برای سرمایه‌گذاری

قیمت طلا در معاملات روز جمعه روند کاهشی خود را معکوس کرد و با افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران برای دارایی امن، در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی در حدود دو ماه اخیر قرار گرفت.

اقتصاد طلا همچنان در صدر تقاضا برای سرمایه‌گذاری

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۹۰۷ دلار و ۲۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی امریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۹۱۳ دلار رسید.

قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲.۵ درصد رشد کرده و در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی از هفته منتهی به هفتم اوت قرار دارد.

پس از این که رئیس‌جمهوری امریکا اعلام کرد تست کرونای وی و همسرش مثبت اعلام شده است، بازارهای مالی محتاط شده و بازار سهام امریکا قرمزپوش شد.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: این خبر به نفع طلا بوده و احتمالا به زودی خبر بسته کمک مالی کرونایی جدید هم اعلام می‌شود و تقاضا برای خرید طلا را تقویت می‌کند. با این حال سرمایه‌گذاران در مقطع فعلی دلار امریکا و ین ژاپن را ترجیح می‌دهند.

طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود تحت تاثیر تدابیر محرک مالی کم سابقه دولتها و بانک‌های مرکزی سراسر جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۰ درصد رشد نرخ داشته است.

رشد شاخص دلار در معاملات روز جمعه روند افزایشی طلا را محدود کرد. این شاخص ۰.۲ درصد در برابر ارزهای رقیب صعود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر انتشار آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی امریکا در سپتامبر هستند تا به ارزیابی عملکرد اقتصادی در شرایط شیوع ویروس کرونا بپردازند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد سقوط کرد و به ۲۳ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، ۸۸۸ دلار و ۸۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۳۰۷ دلار و ۷۹ سنت رسید.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر