|
کدخبر: 126757

قیمت دلار باز هم سقوط می‌کند؟

پس از افت قیمت شدید دلار برخی معتقدند همچنان این روند نزولی ادامه خواهد یافت و در مقابل برخی دیگر این افت را مقطعی می‌دانند. استدلال این دو گروه چیست؟

اقتصاد قیمت دلار باز هم سقوط می‌کند؟

رضا صبری و مهدی دلبری در دو پیش‌بینی کاملا متفاوت از یکدیگر توضیح دادند که چرا ممکن است قیمت دلار دچار نوسان منفی یا مثبت شود.

صبری درباره آینده توضیح داده است: به‌نظر من دلار مسیر نزولی را پیش می‌گیرد. اخباری نظیر افزایش فروش نفت بازگشت ارز حاصل از صادرات آن‌طور که رئیس کل بانک مرکزی گفته است و گشایش‌های سیاسی زمینه را برای تحقق این مسئله فراهم خواهد کرد.

وی درباره تاثیر این اتفاق بر بازار سهام نیز گفته است: توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از سهام دلاری بازار در دو ماه گذشته به اندازه سایر نمادها افت قیمت نداشته‌اند. این مسئله می‌تواند در صورت تحقق افت قیمت در دلار بازار را با شوک مواجه کند. من فکر می‌کنم که نسبت P در بازار بالا است و از آنجاکه افق پیش روی بهای ارز مشخص نیست تحلیل بر مبنای ارزش دارایی‌ها نیز چندان ممکن نخواهد بود.

اما دلبری این طور چشم‌اندازی ندارد. او معتقد است: فکر می‌کنم که درحال‌حاضر احتمال چندانی برای کاهش قیمت دلار وجود ندارد و با توجه به آنکه تراز تجاری منفی است، هر افتی در بازار به مثابه فرصتی برای رشد بازار ارز خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر