|
کدخبر: 126026

تقویت کشاورزی راهکار کاهش بیکاری

فلاح مبارکه تقویت بخش کشاورزی را کمک به اشتغالزایی و کاهش وابستگی به معدن دانست و اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت خرمای بافق خوب است و زمینه صادرات آن مهیا شده، رونق اقتصادهای کوچک و خرد کمک بسیار خوبی به اشتغالزایی واقتصاد خواهد کرد و شرکت سنگ آهن در این زمینه مساعدت می کند.

اقتصاد تقویت کشاورزی راهکار کاهش بیکاری

سجادی پور مدیر کل جهاد کشاورزی استان یزد به همراه سلیم معاون تولیدات دامی سازمان، دهقانزاده مدیر امورهماهنگی شهرستانها، رحمتیان مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بافق، حجت الاسلام محمود قائمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و فلاح مسئول اداره آموزش و ترویج با حضور در دفتر مدیر عامل شرکت سنگ آهن با رضا فلاح مبارکه دیدار و گفتگو کردند.

در ابتداء رحمتیان مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بافق ضمن تشکر از زحمات مدیر عامل شرکت،پیرامون اقدامات و همکاری های این مجموعه در حوزه کشاورزی و دامی مطالبی را عنوان کرد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان یزد سپس با اشاره به ظرفیت شرکت سنگ آهن در شهرستان بافق، بیان کرد: می توان تفاهم نامه ای بین شرکت سنگ آهن با جهاد کشاورزی در خصوص ایجاد شهرک های کشاورزی در صورت امکان داشته باشیم و ما آمادگی هرگونه همکاری در این حوزه را با این مجموعه داریم.

سجادی پور از مساعدت های شرکت سنگ آهن در بحث برگزاری جشنواره ها به ویژه خرما تشکر کرد.

سپس سلیم معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به نگاه مثبت فلاح مبارکه و تاکید وی بر توسعه بخش کشاورزی بیان کرد: در طول سالهای گذشته وی هر گونه کمکی برای توسعه کشاورزی به ویژه بحث نخیلات شهرستان انجام داده و امیدواریم در ادامه راه نیز با نگاه مثبت فلاح مبارکه شاهد توسعه شهرستان به ویژه در حوزه بخش کشاورزی باشیم.

 در ادامه مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق ضمن خوش آمدگویی به مسئولان حاضر با تاکید به برگزاری جشنواره خرما بافق به عنوان تنها شهرستانی که در استان این محصول را با بهترین کیفیت تولید می کند ،افزود: شرکت سنگ آهن ظرفیت هایی در زمینه اسکان و ماشین آلات دارد و می تواند در اختیار جهاد کشاورزی قرار دهد و هر گونه کمکی در حد توان برای رونق بخش کشاورزی انجام خواهیم داد.

وی تقویت بخش کشاورزی را کمک به اشتغالزایی و کاهش وابستگی به معدن دانست و اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت خرمای بافق خوب است و زمینه صادرات آن مهیا شده، رونق اقتصادهای کوچک و خرد کمک بسیار خوبی به اقتصاد و اشتغالزایی خواهد کرد و شرکت سنگ آهن در این زمینه مساعدت می کند.

فلاح مبارکه با استقبال از ایجاد شهرک جهاد کشاورزی بیان کرد: در صورت مشخص شدن زمین شهرک و ارائه طرح که چه صنایعی می تواند در آن مستقر شود در بحث آماده سازی زیر ساخت ها کمک خواهیم کرد.

وی ترویج گونه های دامی جدید را در میزان تولید بیشتر گوشت و شیر موثر دانست و گفت: شرکت سنگ آهن در راستای مسئولیت های اجتماعی خود می تواند در این مباحث ورود کند و اگر بحث های حقوقی و قانونی آن از سوی جهاد کشاورزی برطرف شود این آمادگی از سوی شرکت برای رونق بخش کشاورزی و دامداری وجود دارد.

ارسال نظر