|
کدخبر: 125793

قائم ‌مقام وزیر جهاد کشاورزی:

گروه صنعتی زر الگویی برای صنعتی شدن کشاورزی است

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به همراه روسای کمیسیون کشاورزی و اتاق بازرگانی ایران از گروه صنعتی و پژوهشی زر بازدید کرد.

صنعت و معدن گروه صنعتی زر الگویی برای صنعتی شدن کشاورزی است

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ضمن قدردانی از مرتضی سلطانی رئیس هیات مدیره و بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر به دلیل موفقیت در صنعت کشاورزی و تولید محصولات دانش‌بنیان گفت: به عنوان رابط دولت و اتاق بازرگانی ایران به دنبال سیاست هایی برای تقویت اتاق بازرگانی استانها هستم و امیدوارم کمیسیون‌های کشاورزی پس از بازدید امروز از مجموعه عظیم و موفق زر، از این مدل بهره بگیرند و هر چه بیشتر کشاورزی را صنعتی کنند.

وزارت کشاورزی۲

عباس کشاورز در نشست یک روزه روسای کمیسیون‌های کشاورزی اتاق بازرگانی سراسر کشور که با هدف تقویت بخش کشاورزی، تولید و صادرات این بخش در استان البرز برگزار شد اظهارکرد: بحث صنعتی کردن تولیدات کشاورزی و ایجاد فرآورده‌های متعدد و متنوع از موضوعاتی است که بایستی بخش خصوصی در این زمینه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی افزود: صنعتی کردن تولیدات کشاورزی علاوه بر ایجاد شغل، ارزش افزوده و ثروت را به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل باید از بخش خصوصی در این راستا حمایت شود.

کشاورز با اشاره به وضعیت اقلیمی کشور، گفت: توسعه کشت فراسرزمینی به عنوان یک برنامه برای تشویق کشاورزان و صنعتگران ایرانی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: برهمین اساس برخی مجموعه‌های تولیدی و صنعتی کشور مانند مجموعه زر استان البرز می‌تواند برای تامین نیازهای خود در زمینه ذرت و سایر محصولات به کشت فراسرزمینی روی آورند.

کشاورز از سیاست حمایتی دولت در راستای ترغیب صنعتگران محصولات کشاورزی به کشت فراسرزمینی خبر داد و گفت: فراهم نمودن تسهیلات و منابع مالی، مرتفع کردن مشکلات تغییرکاربری و کمبود آب از جمله سیاست‌های حمایتی دولت از کشت فراسرزمینی است.

وزارت-کشاورزی۱

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بالای بخش کشاورزی باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این بخش داشته باشیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: صنعتی کردن تولیدات کشاورزی از جمله اهدافی است که برای توسعه و رونق کسب و کار در کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

* گروه صنعتی و پژوهشی زر اثر بسیار مهمی در راستای تامین مواد اولیه بحث کرونا داشته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به ظرفیت‌های گروه صنعتی و پژوهشی زر استان البرز بیان کرد: این مجموعه در بحث کرونا در تامین ماده اولیه برای تخمیر الکل و تولید شیرین کننده‌های فروکتوز اثر بسیار مهمی در بازار داشته است.

جهانگیر شاهمرادی ادامه داد: تعدیل قیمت محصولات پیشگیری از کرونا، موفقیت در زمینه تولید و صادرات مواد غذایی مانند ماکارونی و اسپاگتی از دستاوردهای این کارخانه عظیم است.

معاون استاندار البرز، توسعه واحدهای تولیدی صنعتی صادرات محور را از اولویت‌های استان البرز برشمرد و گفت: بحث گسترش و توسعه فعالیت این صنایع و رفع مشکلاتشان در دستور کار قرار دارد.

* گروه صنعتی و پژوهشی زر نمونه بارز شرکت پیشرو در جهان است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهارکرد: بازدید از مجموعه صنعتی زر به ما نشان داد که این مجموعه جز شرکت‌های پیشرو تولیدی و صنعتی ایران است که در جهان سرآمده بوده و رقابت تنگاتنگ دارند.

علی شریعتی مقدم با اشاره به راه‌اندازی تشکل بسیار قوی درحوزه کشاورزی گفت: تشکیل کمیسیون و فراکسیون کشاورزی به صورت منطقه‌ای و محصولی با هدف توسعه کشاورزی و با نگاه کشاورزی تجاری و سودآور و تجارت منصفانه که جایش در کشورمان خالی است، می‌باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهارکرد: شرکت‌های پیشرو کشورمان امروز در حال توسعه و گستردگی بوده و جلوتر از رقبای بین‌المللی حرکت می‌کنند.

شریعتی مقدم با تاکید بر حمایت بیشتر از آحاد تولیدکنندگان کشور گفت: صنایع پیشرو می‌توانند پشتوانه‌ای برای کشاورزی تجاری، تولید و صادرات کشورمان باشند.

* هدف از تشکیل فراکسیون کشاورزی جلوگیری از ضایع شدن حق کشاورزی است

رئیس فراکسیون اتحاد و توسعه پایدار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور نیز هدف از تشکیل فراکسیون کشاورزی در اتاق‌های بازرگانی کشور را جلوگیری از ضایع شدن حق کشاورزی بیان کرد و گفت: تقویت عرصه تولید در نگاه بخش خصوصی قرار گرفته است.

محمد صادقی این فراکسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران را بازوی اتاق بازرگانی ایران دانست و گفت: امروز ایجاد امنیت غذایی مهم‌ترین موضوع در کشورهای مختلف جهان از جمله کشورمان است که باید به این موضوع اهتمام داشته باشیم.

صادقی افزود: جایگاه کشاورزی در اتاق بازرگانی مظلوم واقع شده و باید به آن اهتمام ورزید.

وی با بیان اینکه هر ۲ ماه نشست کمیسیون‌های کشاورزی اتاق‌های بازرگانی در یکی استان‌های کشور برگزار می‌شود اظهارکرد: برگزاری نشست در استان‌های مختلف علاوه بر شناسایی ظرفیت‌های تولیدی این مناطق، مانع از ضایع شدن حقوق کشاورزی در بخش تولید، صادرات و صنایع تبدیلی خواهد شد.

* درخواست تخصیص سهمیه‌ از بازارگاه به این صنعت پالایشگاهی غلات

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان البرز و مدیرعامل گروه صنعتی و پژوهشی زر نیز با بیان اینکه صنعت پالایشگاه غلات در سامانه بازارگاه بلاتکلیف مانده، از وزارت جهاد کشاورزی خواست: سهمیه‌ای از بازارگاه به این صنعت تخصیص یابد چرا که این صنعت در زمینه‌های فروکتوز و تولید نشاسته و محصولات دانش‌بنیان فعال است و اشتغال بسیار زیادی ایجاد کرده است.

محسن امینی گفت: باید به این موضوع اهتمام ورزید چرا که درصورت بروز مشکل علاوه بر ایجاد مشکلات برای این مجموعه و اشتغال، صنایع وابسته به این صنعت را نیز دچار مشکل خواهد کرد و به تعطیلی خواهد کشاند.

امینی در ادامه اظهارکرد: نقش تشکل‌های بخش خصوصی همچون انجمن‌ها، فراکسیون‌ و کمیسیون‌های مربوط به اتاق بازرگانی که مانند پارلمان و بازوی بخش خصوصی هستند بسیار تاثیرگذار است چرا که مسائل و مشکلات را به صورت کارشناسی و تخصصی بررسی و در دستگاه‌های مربوطه مطرح و در راستای حل آنها اقدام می‌کند.

امینی گفت: بخش خصوصی دغدغه‌های بسیار زیادی دارد که امکان حل آنها به صورت انفرادی وجود ندارد و با تشکیل فراکسیون توسعه پایدار که متشکل از روسای کمیسیون‌های کشاورزی ۲۸ استان در اتاق بازرگانی کشور است، ضمن عارضه یابی و برای حل مشکلات همفکری خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم فراکسیون اتحاد برای توسعه پایدار با سرعت بالا و کیفیت کار گروهی و نگاه فراملی و نه بنگاهی بتواند مشکلات را مطرح و با راهکار مناسب و حمایت دستگاههای مرتبط آنها را حل کند.

امینی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل فراکسیون کشاورزی و نگاه ویژه و همراهی دولتمردان با فراکسیون کشاورزی گفت: تعامل فراکسیون کشاورزی بخش خصوصی بعنوان بازوی مشورتی و اجرایی با دولت نتیجه مطلوبی در پی خواهد داشت.

گفتنی است؛ روسای کمیسیون‌های کشاورزی اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور با هدف برنامه‌ریزی منسجم برای تقویت بخش خصوصی و عبور کشور از گردنه تحریم‌های ظالمانه امروز در مجموعه صنعتی و پژوهشی زر استان البرز گردهم آمده‌اند و راهکارهای مختلف در عرصه کاری خود بررسی کردند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها