|
کدخبر: 124733

ثبت بیش از ۱۱۴ هزار گزارش بدهی‌ دولت در سامانه سماد

معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت امور اقتصادی و دارایی، طی اطلاعیه‌ای از ثبت بیش از ۱۱۴ هزار گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ در سامانه سماد خبر داد.

اقتصاد ثبت بیش از ۱۱۴ هزار گزارش بدهی‌ دولت در سامانه سماد

بر اساس این اطلاعیه، تاکنون بیش از ۱۱۴ هزار فقره گزارش از بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نقطه گزارشگری دستگاه‌های اجرایی به صورت الکترونیکی از طریق سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت (سماد) دریافت شده که مبنای تهیه گزارش‌های مجموعه دولت و شرکت‌های دولتی بوده و همچنین از سوی این وزارتخانه به رییس جمهوری ارایه شده است.

این اطلاعیه تصریح دارد، به منظور احصاء و گزارش ارقام بدهی‌ها و مطالبات بخش عمومی و در اجرای حکم ماده مذکور از آبان سال ۱۳۹۴ تاکنون بالغ بر ۲۳ فقره گزارش بدهی‌ها و مطالبات در مقاطع سه ماهه و سالانه برای مراجع قانونی ذیربط توسط مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی با همکاری ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان های این وزارتخانه تهیه شده است.

سامانه «مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت» (سماد) با هدف احصاء و گزارش اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی از سراسر کشور و در راستای انجام تکالیف قانونی مندرج در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظم مالی کشور ایجاد شد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها