|
کدخبر: 124282

سود قاچاق گوسفند چقدر است؟

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: به طور میانگین فروش گوشت نسبت به سال گذشته نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

اقتصاد سود قاچاق گوسفند چقدر است؟

علی اصغر ملکی در رابطه با آخرین وضعیت بازار گوشت اظهارکرد: در سه هفته اخیر بازار گوشت از نظر قیمت نسبتا مناسب بود زیرا قیمت هر کیلو گوشت ۴ تا ۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. اما با توجه به اینکه اواخر ماه است و مردم قدرت خرید سابق را ندارند، به همین دلیل اندکی از رمق بازار کاسته شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: هرچند قیمت گوشت برخلاف بیشتر کالاها با کاهش روبه رو بود، اما شاهد کاهش خرید هستیم و به طور کلی بازار شرایط خوبی ندارد. اگرچه کاهش فروش به تعطیلی زیاد فروشندگان گوشت نیانجامیده است اما بسیاری تغییر کاربری داده‌اند، به عنوان مثال تعداد زیادی به معاملات املاک روی آوردند و این موضوع هنگام ابطال پروانه قابل مشاهده بود.

ملکی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش فروش نسبت به سال گذشته در این زمینه توضیح داد: فروش گوشت نسبت به سال گذشته کاهش داشته، زیرا سال گذشته رستوران‌ها فعالیت داشتند و مراسمات برگزار می‌شد. ضمن آنکه مردم نسبت به حال توانایی مالی بهتری داشتند که همه این موارد در کنار هم منجر به فروش بهتر می‌شد. به طور میانگین نسبت به سال گذشته نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد فروش گوشت کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه اکنون قاچاق گوسفند به کشورهای دیگر به صورت محدود انجام می‌شود، توضیح داد: قاچاق گوسفند وجود دارد، اما محدود است. البته باید در نظر داشت که سود حاصل از قاچاق دو برابر سود فروش در داخل کشور است. به طوریکه در داخل کشور هر کیلو گوسفند زنده کیلویی ۴۵ هزار تومان است در حالیکه در عراق ۱۰۰ هزار تومان است، رویه پرداخت هم متفاوت است برخی با دلار خرید و فروش می‌کنند برخی به دینار.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر