|
کدخبر: 123293

ضعف اتاق بازرگانی دلیل مشکلات واحدهای تولیدی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اتاق بازرگانی نیازمند اصلاح ساختار و تحول است.

اقتصاد ضعف اتاق بازرگانی دلیل مشکلات واحدهای تولیدی

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به نابسامانی‌های اقتصادی، اظهار کرد: اتاق بازرگانی نیازمند اصلاح ساختار و تحول است و اگر تولیدگران جامعه در اتاق بازرگانی حضور داشته باشند، می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد.

وی با بیان اینکه ما یقین داریم که ظرفیت‌ها و منابع گسترده اقتصادی کشور فراتر از مشکلات فعلی است، افزود: یکی از رسالت‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، بسترسازی و ریل‌گذاری جهت از سرگیری روابط در فضای بین‌الملل است و اگربخش خصوصی و تولید کشور ضعیف‌تر شده یا رانتی شکل می‌گیرد، به علت عملکرد اتاق بازرگانی است.

منتخب مردم استان اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید از تولید حمایت کنیم و دنبال رفع مشکل آن باشیم، تصریح کرد: نمی‌خواهیم کسی را متهم کنیم اما اتاق‌ها به دلیل ضعف مدیریت، تنبلی و بی‌مهری به کشور به مسئولیت خودشان به معنای واقعی عمل نمی‌کنندکه دستگاه قضایی باید با آن برخورد کند.

موسوی با اشاره به اینکه اتاق‌ها و تشکل‌های اقتصادی ظرفیت قابل توجهی در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دارند، بیان کرد: اگر اکنون، واحدهای تولیدی ضعیف و دارای مشکل هستند و با مسائلی مانند تامین سرمایه در گردش، مواد اولیه و یا دریافت تسهیلات بانکی مواجه‌اند مبدا آن همین اتاق‌های بازرگانی است.

وی افزود: ما به راحتی می‌توانیم تنها با فعال کردن بخشی از تولید به همه مشکلات اقتصادی غلبه کنیم اما اگر بخش خصوصی ما روز به روز ضعیف‌تر می‌شود یا رانتی شکل می‌گیرد قطعا بانی این امر از ناحیه اتاق بازرگانی است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر