|
کدخبر: 122708

آخرین خبرها درباره پرداخت سود سهام عدالت

پیگیری‌ها حاکی از این است که جزییات پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۸ تا یک هفته آینده برای هر دو گروه سهامدارانی که روش مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، مشخص می‌شود.

اقتصاد آخرین خبرها درباره پرداخت سود سهام عدالت

سود سهام عدالت ۴۹ شرکتی که در سبد سهام عدالت حضور دارند هر ساله از سوی سازمان خصوصی‌سازی جمع‌آوری و به حساب سهامداران واریز می‌شود.

پرداخت سود سهام شرکت‌ها در هر سال به سال بعد موکول می‌شود، آخرین سود واریزی نیز مربوط به سال ۹۷ بود که در اسفند ماه سال ۹۸ پرداخت شد.

واریز سود سهام عدالت در اسفندماه گذشته با حواشی همراه شد، از جمله این که پول بسیاری از سهامداران برگشت خورد و برطرف کردن مشکل این افراد تا خردادماه نیز ادامه داشت.

تا جایی که حسن علائی، عضو هیات عامل و معاون واگذاری سهام و بنگاه‌ها سازمان خصوصی‌سازی در اردیبهشت ماه گذشته، گفت: عمده مشکل واریز نشدن سود سهام عدالت سهام‌داران در برگشت خوردن واریزی‌ها است؛ یعنی مبلغ سود واریز شده اما به حساب ننشسته و برگشت خورده است.

به گفته وی به طور مثال سود سهام عدالت ۶۳ هزار نفر از مشتریان بانک ملی برگشت خورده است؛ و این مسئله برای دیگر بانک‌ها نیز وجود دارد.

درحال‌حاضر سود سهام عدالت شرکت‌ها در سال ۹۸ هنوز پرداخت نشده است و براساس پیگیری‌ها، جزییات آن برای هر دو گروه سهامدارانی که روش مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند مشخص می‌شود.

در سال گذشته سود سهام عدالت برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی معادل ۲۰۵ هزار تومان و برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی نیز معادل ۱۰۷ هزار تومان بود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر