|
کدخبر: 122694

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان گلستان در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

مشوق هایی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی استان گلستان، گفت: حدود ۳۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راکد هستند و توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کار گروهی که در استانداری با دستور وزیر کشور تشکیل شده است درخصوص عارضه یابی واحدهای تولیدی راکد تحقیقاتی در دست اجرا است تا به چرخ تولید بازگردند.

اقتصاد مشوق هایی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید

استان گلستان در حوزه تولید و صنعت از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است ولی واحدهای تولیدی و صنعتی این استان همانند دیگر استان‌های کشور با مشکلاتی روبه‌رو هستند. برای در جریان قرار گرفتن آخرین وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

حجت الله خلیل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز در پاسخ به این پرسش که در شهرک صنعتی آق قلا چند واحد تولیدی و صنعتی مشغول به کار هستند و میزان اشتغالزایی آنها چند نفر است، اظهارکرد: در شهرک صنعتی آق قلا تاکنون، تعداد ۲۲۹ واحد تولیدی و صنعتی به بهره‌برداری رسیده‌اند که از این تعداد ۲۹.۶ درصد آنها راکد هستند و بقیه واحدهای تولیدی که حدود ۱۸۰ واحد هستند با ظرفیت‌های مختلف مشغول به کار هستند.

وی افزود: واحدهای تولیدی شهرک صنعتی آق قلا در زمینه تولید محصولات شوینده، سلولزی، فلزی، آرد و... فعالیت دارند و بطور متوسط در هر واحد تولیدی کوچک تعداد ۲۰ تا ۳۰ نفر به کار مشغول هستند و در مجموع حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک به فعالیت مشغول هستند.

حجت‌الله-خلیل‌زاده

گلستان رتبه نخست تامین نقدینگی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان در پاسخ به این پرسش که برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی استان در دو ماه اخیر چه اقداماتی انجام گرفته است، گفت: برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اقدامات خوبی انجام گرفته است و طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان در دو ماه اخیر بیشترین میزان دریافت تسهیلات را داشته‌اند و استان از این حیث در بین استان‌های کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

واحدهای راکد به چرخه تولید بازمی گردند

خلیل زاده در ادامه با اشاره به عارضه یابی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد در استان، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان، شامل ۲۰ شهرک، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی است که تعداد ۷۹۶ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعالیت دارند.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راکد هستند و توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کار گروهی که در استانداری با دستور وزیر کشور تشکیل شده است درخصوص عارضه یابی واحدهای تولیدی راکد تحقیقاتی در دست اجرا است که با جمع بندی این تحقیقات و اتخاذ تصمیمات و تدابیر لازم در زمینه حل مشکل این واحدها اقدام می‌شود تا بتوانند به چرخه تولید بازگردند.

مشوق هایی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان در پاسخ به این پرسش که برای تشویق سرمایه‌گذاران جدید چه مشوق هایی مدنظر دارید، گفت: استان گلستان دارای ظرفیت‌های مناسبی در حوزه تولید و صنعت است و برای جذب سرمایه‌گذاران جدید اقداماتی همچون تهیه زمین و ارائه تسهیلات مدنظر قرار گرفته است و شرکت شهرک‌های صنعتی در زمینه انجام زیرساخت‌های لازم برای واحدهای تولیدی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

خلیل زاده اظهارکرد: در هفته دولت چند واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری رسید و طبق برنامه هایی که مدنظر قرار داریم سعی خواهیم کرد که در نیمه دوم امسال تعداد واحدهای تولیدی به بهره‌برداری رسیده افزایش یابد تا طبق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری بعنوان جهش تولید نامگذاری شده است واحدهای تولیدی و صنعتی استان گلستان بتوانند به این امر دست پیدا کنند.

ارسال نظر