|
کدخبر: 122680

پیش بینی جدید درباره آینده قیمت طلا

دبیر اتحادیه طلای تهران، می‌گوید: آنچه پیش‌بینی می‌شود، این است که قیمت طلا به دلیل افزایش قیمت انس جهانی در دو ماه آینده روند نوسانی پیش رو داشته باشد.

اقتصاد پیش بینی جدید درباره آینده قیمت طلا

با نوسان قیمت دلار قیمت طلا دوباره اوج گرفت. حال با توجه به تحلیل کارشناسان بین‌المللی مبنی بر افزایش قیمت انس جهانی طلا آیا قیمت طلا در پاییز ارزان می‌شود؟

دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا در پاییز ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به پیش‌بینی انس جهانی طلا و رسیدن آن به نرخ دو هزار و ۲۰۰ دلار تا پایان سال میلادی به نظر می‌رسد که قیمت طلا در بازار ارزان نخواهد شد. از سوی دیگر ما در بازار داخلی با نوسان قیمت دلار رو به رو هستیم و همین مسئله نیز ممکن است در افزایش یا کاهش قیمت طلا اثرگذار باشد. آنچه پیش‌بینی می‌شود، این است که قیمت طلا در دو ماه آینده روند نوسانی پیش‌رو داشته باشد.

نادر بذرافشان افزود: دیروز با افزایش قیمت دلار قیمت سکه ۱۳ میلیون تومان شد اما به یک‌باره با کاهش میزان تقاضا قیمت آن ۵۰۰ هزار تومان ارزان شد و قیمت سکه به قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. هر چند که قیمت انس جهانی نیز دیروز ثابت ماند و با قیمت یک هزار و ۹۵۰ دلار معامله شد اما نوسان قیمت دلار در افزایش قیمت طلا بی‌تاثیر نیست.

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه نیز با قیمت شش میلیون و ۶۵۰ هزار تومان فروخته شده است. هر قطعه ربع سکه نیز با قیمت سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش شده است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر