|
کدخبر: 122120

کرونا طلا را ارزان می‌ کند؟

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود چنانچه قیمت دلار همچنان روند صعودی به خود بگیرد نوسان قیمت طلا نیز ادامه داشته باشد.

اقتصاد کرونا طلا را ارزان می‌ کند؟

درباره وضعیت احتمالی بازار طلا در هفته جدید دبیر اتحادیه طلای تهران گفته بود که « خرید سکه جذاب شد. با توجه به نوسان‌ اخیر قیمت دلار پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا احتمالا در این هفته پیش‌رو به طور جزئی افزایش می‌یابد.» حال آیا ممکن است با کاهش شیوع ویروس کرونا قیمت طلا ارزان شود؟

رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پاییز گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت انس جهانی طلا نوسان دارد؛ به طوری که از هفته گذشته تاکنون هر انس جهانی طلا حدود هشت دلار افزایش یافته است. طبق برآوردها قیمت هر انس جهانی طلا به هزار و ۹۴۱ دلار رسیده است. همچنین با افزایش قیمت انس جهانی، قیمت طلای ۱۸ عیار نیز ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان گران خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود چنانچه قیمت دلار همچنان روند صعودی به خود بگیرد نوسان قیمت طلا نیز ادامه داشته باشد.

ابراهیم محمدولی با توجه به افزایش قیمت طلا به مردم توصیه کرد: در این شرایط پر نوسان بازار ارز و طلا تقاضا برای خرید سکه و طلای آب شده زیاد شده است. این در حالیست که برای خرید مصنوعات طلا یک تقاضای ۲۰ درصدی وجود دارد. به مردم توصیه می‌کنیم به جای خرید طلاهای آب شده مصنوعات طلا بخرند تا هم از مصنوعات طلا استفاده کنند و هم چرخ تولید بچرخد.

هر چند برخی از تحلیلگران معتقدند با کاهش شیوع ویروس کرونا ممکن است قیمت طلا ارزان شود اما رئیس اتحادیه طلا تهران معتقد است: «با اتمام شیوع همه‌گیر ویروس کرونا قیمت طلا چندان ارزان نخواهد شد؛ چرا که با افت شاخص بورس مجدد سرمایه‌های سرگردان به بازار طلا سر ریز خواهد شد و قیمت طلا مجدد نوسان خواهد داشت.»

او با اشاره به قیمت انواع سکه گفت: سکه تمام بهار آزادی با ۵۶۰ هزار تومان حباب با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شده است. ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب با قیمت‌های سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شده است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر