|
کدخبر: 120366

متهم تاخیرهای زیاد در صدور کارت سوخت کیست؟

در حالی که مقامات دولتی می‌گویند تاخیر در صدور کارت سوخت نهایتا ۳ ماهه است، برخی از مردم به انتظار ۶ یا حتی ۷ ماهه خود برای دریافت این کارت، معترض هستند.

اقتصاد متهم تاخیرهای زیاد در صدور کارت سوخت کیست؟

تاکنون چندین گزارش را در مورد تاخیر در صدور کارت هوشمند ملی و گلایه‌های مردم در این باره منتشر کرده است. اما این مشکل فقط به کارت ملی محدود نمی‌شود. مخاطبان از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی این رسانه در فضای مجازی، گلایه‌های خود را در این باره با ما در میان گذاشته‌اند. آنها به ویژه به اینکه باید در این شرایط اقتصادی، بنزین لیتری سه هزار تومانی را برای خودروهای خود مصرف کنند، اعتراض دارند.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، هفته گذشته حداکثر زمان انتظار برای صدور کارت سوخت خودرو‌های شخصی، را سه ماه اعلام و تاکید کرد که درخواست‌های ماه اردیبهشت بطور کامل صادر شده و اکنون درخواست‌های ماه خرداد در حال صدور است. اما برخی مخاطبان تجارت‌نیوز تجربه متفاوتی دارند.

– «۷ ماهه کارت سوخت موتور من نیومده بعد می‌گن دارن برج ۳ رو چاپ می‌کنند؟! »

– کارت سوخت من ۴ ماهه صادر شده، تحویل پست شده اما آدرس و کدپستی که رو بسته نوشتن معلوم نیست برای کجا بوده! باید برم پست بگیرمش.»

– «۶ ماهه که مرتب چک می‌کنم سایت رو، همیشه بعد وارد کردن پلاک می‌گه چند روز دیگه دوباره چک کنید. با این قدرت می‌خواهیم کل دنیا رو هم مدیریت کنیم.»

– «برج ۲ رفتم پلیس +۱۰ همه مدارکش رو تحویل دادم. هنوز که هنوز به دستم نرسیده. سایت پلیس +۱۰ رفتم، می‌گن می‌یاد. ما موندیمو بنزین آزاد.»

– «یک نفراز این پنجمین کشور قدرتمند موشکی بپرسه کارت سوخت منو کی می‌خواد بده. من کارگر ماهی چقدر حقوق می‌گیرم که لیتری ۳هزارتومان بدم بنزین.»

– «کارت سوخت هم مشابه کارت ملی هست. لطفا کارت سوخت را هم پیگیری کنید. الان چهار ماهه هی می‌گن ماه دیگه، اسیر شدیم بخدا.»

– «کارت سوخت هم همین داستان کارت ملی رو داره. نزدیک سه ماه شد دارم بنزین آزاد می‌زنم، باید پیاده کارامو انجام بدم والا چطور لیتری ۳۰۰۰تومن بدم.»

– «الان سه ماه بیشتر شد کارت سوختم نیامده.»

گلایه‌های مردمی از تاخیر در صدور کارت سوخت

اسدالله قلی‌زاده رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن، فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور نیز در از گلایه‌های مردمی در مورد تاخیر در صدور کارت سوخت خبر داد و گفت که برخی با این انجمن تماس می‌گیرند و از تاخیر چند ماهه در این زمینه خبر می‌دهند.

وی افزود: برخی از تماس‌ها از تاخیرهای ۵ ماهه و بیشتر هم حکایت دارند. البته مسئولیت صدور و ارسال این کارت‌ها با پلیس+۱۰ و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است و آنها باید پاسخگوی دلیل تاخیرها باشند.

قلی‌زاده ادامه داد: اکنون شرایط به صورت دقیق مشخص نیست؛ کارت سوخت برخی در همان مدت سه ماه ارسال شده است و برخی نیز گلایه دارند که چندین ماه از ثبت ماه آنها گذشته است اما کارتی دریافت نکرده‌اند.

به گفته وی، سهمیه سوخت افرادی که کارت را دیر دریافت می‌کنند از بین نمی‌رود و ذخیره می‌شود.

کرونا؛ متهم ردیف اول

مشکل تاخیر در صدور کارت هوشمند ملی به تحریم‌ها، نبود بودجه و فناوری تولید کارت در کشور بازمی‌گردد اما ظاهرا متهم ردیف اول این مشکل در مورد کارت‌های سوخت، همان مهمان ناخوانده این روزهای جهان است. کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، چندی پیش شیوع ویروس کرونا را عامل ایجاد تاخیر در صدور کارت‌های سوخت اعلام کرده بود.

به گفته وی این فرآیند در گذشته ۴۰ روز طول می‌کشید اما اکنون در مورد خودرو‌های شخصی، کارت‌ها با تاخیر صادر می‌شود؛ اما این امر در مورد خودرو‌های عمومی و گازوئیل‌سوز صدق نمی‌کند و در صدور کارت سوخت آنها تاخیری وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران نیز چندی پیش کاهش نیروی انسانی فعال در مراکز صدور کارت و خدمات پستی را دلیل تاخیر در صدور و ارسال کارت سوخت دانسته بود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها