|
کدخبر: 120114

در کدام بازار سرمایه‌گذاری کنیم؟

در هفته‌ای که سپری شد طلا و سکه افزایش قیمت داشتند، در مقابل دلار با کاهش ارزش مواجه شده و شاخص کل بورس نیز افت کرد.

اقتصاد در کدام بازار سرمایه‌گذاری کنیم؟

در بازار‌های مالی این هفته طلا بیشترین افزایش قیمت را داشت و در مقابل بورس افت پنج درصدی را تجربه کرد.

طلا

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در چهار روز کاری این هفته که بازارها فعال بودند، ۴۵ هزار تومان افزایش یافت و بازدهی ۴.۲ درصدی را به ثبت رساند که نسبت به دیگر بازارها بیشترین مقدار است.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت پایانی طلا در هفته اول شهریور ماه یک میلیون و ۶۱ هزار تومان بود که با رشد قیمت در هفته دوم به یک میلیون و ۱۰۶ هزار تومان به‌ازای هر گرم رسید

سکه

همانند طلا، قیمت سکه نیز رشد داشت و از مرز ۱۱ میلیون تومان عبور کرد.

سکه در این هفته نسبت به پایان هفته گذشته ۲.۷ درصد رشد قیمت داشت، یعنی خریداران در پایان این هفته هر سکه را ۲۹۵ هزار تومان گران‌تر خرید و فروش کردند.

قیمت سکه تا پایان روز هفتم شهریور ماه ۱۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شد اما بازار برای معاملات دیروز رقم ۱۱ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان را نمایش می‌دهد.

دلار

با این که دلار در هفته اول شهریور ماه بیشترین بازدهی را داشت، اما در این هفته همان اندازه افت قیمت را تجربه کرد، یعنی دلار به روز‌های پایانی مرداد ماه بازگشت.

قیمت دلار که از مرز ۲۳ هزار تومانی عبور کرده بود دوباره بازگشت و ۶۵۰ تومان از ارزش آن در این هفته کاسته شد.

صرافی ملی نرخ دلار را در روز هفتم شهریور ماه ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد، اما با توجه به کاهش ارزش در این هفته نرخ ثبت شده دیروز شاخص بازار ارز ۲۲ هزار و ۴۵۰ تومان است.

بورس

در کنار دلار، شاخص کل بورس نیز افت کرد و در سه روز کاری این هفته بازدهی منفی پنج درصدی داشت.

بورس برای چهارمین هفته پیاپی با افت شاخص مواجه شده و در هفته دوم شهریور ماه نیز با کاهش ۸۷ هزار واحدی شاخص کل به سطح یک میلیون و ۶۳۱ هزار واحد رسیده است.

شاخص بورس در هفته قبل تا سطح یک میلیون و ۷۱۸ هزار واحدی پایین آمده بود.

در پایان معاملات این هفته ارزش هر واحد دارا یکم با افت سه درصدی به ۲۰ هزار و ۱۵۰ تومان رسید، این افت قیمت در حالی است که بیشتر سهم‌های بنیادین بازار سهام با افت ارزش همراه بودند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها