|
کدخبر: 119086

اپل گوشی جدید تولید می کند + مشخصات

شرکت اپل هم قصد دارد به جمع سازندگان گوشی‌های تاشو ملحق شود. گوشی تاشوی اپل ساختاری شبیه گلکسی فیلپ دارد اما صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد.

اقتصاد اپل گوشی جدید تولید می کند + مشخصات

رسانه‌ها مختلف فناوری خبر از محصول تازه اپل در بازار تلفن همراه می‌دهند که قرار است تاشو باشد. تاکنون سامسونگ، هواوی، مایکروسافت و موتورولا وارد این حوزه شده‌اند و ورود اپل به این بخش از بازار می‌تواند بازار تلفن همراه را به سمت تازه‌ای ببرد.

گوشی تاشوی اپل ساختاری شبیه گلکسی فیلپ دارد اما تفاوت آنجاست که صفحه نمایش بزرگ‌تر است و از طرفی ساختار درونی آن دو تکه و شبیه ساختار درونی گوشی سرفیس دئو مایکروسافت است.

گوشی در هنگامی که تا شده یک صفحه خارجی کوچک هم دارد که مکانیزم فیس‌ای دی در آن قرار گرفته به همین دلیل در زمان باز شدن گوشی، صفحه داخلی بدون حفره، بریدگی و یکپارچه است.

برای محافظت، لبه‌های خارجی این محصول مانند آیفون یازده از فلز ساخته شده است. بر اساس گزارش‌ها احتمالا این گوشی تاشو قیمت بالاتری نسبت به آیفون‌های معمولی داشته باشد.

چرا اپل دیر وارد تولید گوشی تاشو شد

بعد از بازگشت استیو جابز به اپل در سال ۱۹۹۷، این شرکت در بیشتر اوقات برای فناوری‌های نوین رویکرد محافظه‌کارانه‌ای اتخاذ کرده است.

 این موضوع هم تا حد زیادی به نحوه‌ی تعبیه فناوری‌های نوین در محصولات این شرکت برمی‌گردد. اپل برخلاف دیگر شرکت‌های رقیب، چندان نگران شاخص‌سازی از لحاظ ویژگی‌های سخت‌افزاری نیست، زیرا نرم‌افزار اختصاصی آن می‌تواند بخش مهمی از این موضوع را به دوش بکشد.

اپل گاهی اوقات فناوری‌های نوینی خلق می‌کند و برای نخستین بار از فناوری موردنظر استفاده می‌کند، ولی در بیشتر موارد، اپل ترجیح می‌دهد از فناوری‌های دیگران استفاده کند و در زمان مناسب وارد عمل می‌شود.

برای همین ابتدا صبر می‌کند تا شرکت‌های رقیب مشکلات فناوری‌های نوین را حل کنند و سپس در زمانی که می‌داند می‌تواند به نحو احسن از این فناوری‌ها در محصولات خود استفاده کند، به بهره‌گیری از آنها روی می‌آورد. به همین خاطر همواره هواداران شرکت‌های رقیب می‌گویند که اپل عمدتا یک سارق حرفه‌ای است و در این صنعت نوآوری چندانی به ارمغان نمی‌آورد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها