|
کدخبر: 115499 سجاد صفری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

رشد ظرفیت تولید واحدهای صنعتی در راستای شعار سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر، گفت: با گذشت حدود ۶ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان به شرایط عادی برگشته است و تعداد جواز صادر شده واحدهای تولیدی در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

اقتصاد رشد ظرفیت تولید واحدهای صنعتی در راستای شعار سال

با شیوع بیماری کرونا در کشور واحدهای تولیدی و صنعتی بسیاری تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند و همین موضوع باعث کاهش راندمان و کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی شد. برای آشنایی با شرایط کار واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

سید حسین حسینی در گفت‌وگو با گسترش نیوز در پاسخ به این پرسش که درحال‌حاضر و با گذشت حدود ۶ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر مستقر در شهرک و نواحی صنعتی، چگونه است؟ اظهارکرد: درحال‌حاضر و با توجه به اینکه ۶ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور گذشته است وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان به حالت عادی برگشته است و واحدهای تولیدی همچون گذشته به فعالیت مشغول هستند.

وی افزود: ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و صنعتی استان در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند رو به رشدی داشته است.

سیدحسین-حسینی

این مقام مسوول، تصریح کرد: واحدهای تولیدی تاسیس شده در امسال از نظر سرمایه‌گذاری رشد چشمگیری داشته‌اند و تعداد جواز صادر شده تاسیس واحدهای تولیدی و میزان اشتغالزایی آنها در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

۳۰۰ واحد تولیدی بوشهر راکد هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر در پاسخ به این پرسش که چند واحد تولیدی و صنعتی در استان مشغول به کار هستند، گفت: تاکنون، حدود ۶۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده‌اند که حدود ۳۵۰ واحد آنها فعال هستند که با ظرفیت‌های مختلف کار می‌کنند.

حسینی اظهارکرد: در ۴ ماهه نخست امسال تعداد ۸۴ جواز تولیدی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد رشد داشته است و همچنین در این بازه زمانی، ۱۷ واحد به بهره‌برداری رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

این مقام مسوول، تصریح کرد: با احتساب واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پارس که در عسلویه مستقر هستند در مجموع ۵۷۳ جواز تولیدی و صنعتی در امسال صادر شده است و تعداد شاغلان واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۳۳ هزار ۲۷۲ نفر هستند.

حسینی در ادامه با اشاره به صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پارس که محصولات پتروشیمی تولید می‌کنند و همچنین ۳ واحد صنعتی تولید سیمان استان و واحدهای تولیدی که در بخش آبزیان فعالیت دارند محصولات آنها به کشورهای شرق آسیا و عراق صادر می‌شود.

تسهیلات بانکی منبع نقدینگی واحدهای تولیدی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر در پاسخ به این پرسش که برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی استان تاکنون چه کارهایی انجام گرفته است، گفت: طبق تسهیلاتی که در سال گذشته برای رونق تولید در نظر گرفته شد به ۱۹ واحد تولیدی مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و تاکنون به ۱۵۵ واحد تولیدی و صنعتی استان مبلغ ۱۹۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها