|
کدخبر: 113961 سجاد صفری

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

کرونا باعث رونق بازار فروش واحدهای تولیدی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: بیماری کرونا تاثیرات مثبت و منفی بر عملکرد واحدهای تولیدی و صنعتی استان گذاشته است ولی با بازگشایی مرزهای صادراتی کشور فعالیت واحدهای تولیدی به شرایط عادی برگشته است.

اقتصاد کرونا باعث رونق بازار فروش واحدهای تولیدی

با شیوع بیماری کرونا در کشور واحدهای تولیدی و صنعتی بسیاری تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند و عملکرد و راندمان آنها کاهش یافت و با گذشت حدود ۶ ماه از شیوع این بیماری، هنوز برخی از واحدهای تولیدی نتوانستند به ظرفیت تولید قبل از شیوع کرونا برگردند. برای در جریان قرار گرفتن از شرایط تولید در استان چهارمحال و بختیاری با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی این استان به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

حمیدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز در پاسخ به این پرسش که بیماری کرونا چه تاثیراتی بر راندمان واحدهای تولیدی و صنعتی گذاشته است و آیا شرایط آنها به حالت عادی برگشته است؟ اظهارکرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند که البته تاثیر ویروس کرونا در برخی واحدهای تولیدی منفی و در برخی دیگر از واحدها مثبت بود.

وی اظهارکرد: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی که در زمینه تولید مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده فعالیت داشتند با شیوع بیماری کرونا در کشور، بازار فروش آنها نسبت به گذشته رونق یافت و همین موضوع باعث افزایش راندمان و تولید آنها شد.

حمیدرضا-فلاح

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی واحدهای تولیدی نیز با شیوع بیماری کرونا در کشور، به دلیل اینکه بازار فروش داخلی و صادراتی آنها کاهش یافت بنابراین بر روی تولید آنها تاثیر منفی گذاشت و حتی در برخی واحدها ظرفیت تولید به ۲۰ درصد کاهش یافت‌.

فلاح در ادامه، بیان کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۰ روز است که مرزهای صادراتی کشور گشایش یافته است و بازار فروش داخلی نیز به نسبت به اوایل شیوع بیماری کرونا بهتر شده است فعالیت واحدهای تولیدی‌ که تحت تاثیر این ویروس فعالیت آنها کاهش یافته بود شرایط آنها به حالت عادی برگشته است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه چند واحد تولیدی در استان در زمینه تولید ماسک و مواد شوینده فعالیت دارند، اظهارکرد: حدود ۲۴ واحد تولیدی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده فعالیت دارند.

۲۰ درصد واحدهای استان راکد هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد تولیدی و صنعتی در سطح شهرک‌های استان فعالیت دارند، گفت: در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان حدود ۱۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به بهره‌برداری رسیده‌اند که از این تعداد حدود ۲۰ درصد آنها راکد هستند و بقیه واحدهای تولیدی و صنعتی با ظرفیت‌های مختلف به فعالیت مشغول هستند.

فلاح اظهارکرد: در واحدهای تولیدی و صنعتی استان حدود ۱۸ هزار نفر به‌صورت دائم مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول با اشاره به میزان صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته، حدود ۶۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادرات داشتند که کشورهای عراق و افغانستان مقصد صادرات واحدهای تولیدی استان بوده‌اند.

مشوق هایی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این پرسش که برای اینکه واحدهای راکد استان به چرخه تولید بازگردند تاکنون چه اقداماتی انجام شده است، گفت: جلسات مختلفی با مدیران بانک‌های استان برگزار شده است تا درخصوص بدهی بانکی واحدهای راکد تصمیماتی اتخاذ شود و با برنامه‌ریزی زمینه فعالیت دوباره آنها فراهم شود و به‌صورت مستمر از واحدهای تولیدی سرکشی می‌شود و عارضه یابی می‌شوند تا واحدهای تولیدی راکد و آن هایی که با ظرفیت پایین به کار مشغول شوند مشکلات آنها برطرف شود.

فلاح در ادامه، اظهارکرد: برای جذب سرمایه گذران جدید اقداماتی انجام گرفته و برای آنها مشوق هایی در نظر گرفته شده است تا تمایل آن به سرمایه‌گذاری افزایش یابد و بتوانند وارد حوزه تولید شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها