|
کدخبر: 114957

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته جاری

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: علیرغم افزایش میانگین ۸۲ دلاری نرخ انس جهانی در طول یک هفته اخیر که مرز ۲۰۰۰ دلار را هم رد کرد، بازار سکه و طلا داخلی تاثیر چندانی از این افزایش نپذیرفت و آرام پیش رفت.

اقتصاد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته جاری

نادر بذرافشان درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی با بیان اینکه در طول هفته‌ای که گذشت، به طور میانگین در حدود ۸۲ دلار نرخ انس جهانی افزایش داشته است، اظهار کرد: نرخ هر انس جهانی از مرز ۲۰۰۰ دلار هم گذشت که در طول چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است. به دلیل کاهش نرخ دلار در بازار معاملات امریکا، گسترش کروناویروس و اتفاقات جهانی همچون حادثه انفجار بیروت، سرمایه‌گذاری به سمت طلا در سطح دنیا بیشتر شده است.

پیش‌بینی می‌شد که تا پایان سال میلادی، انس جهانی به ۲۰۰۰ دلار برسد؛ اما این عوامل سبب شد که این اتفاق زودتر و طی یک هفته اخیر بیفتد.

قیمت طلا در ایران حباب دارد؟

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: این افزایش بی‌سابقه انس قیمت‌های جهانی باعث شد که تا حدودی افزایش در بازارهای جهانی و به‌تبع بازارهای داخلی کشورها ایجاد شود اما در ایران، کنترل ارز و ثبات نسبی آن در داخل سبب شد که بازار داخلی تاثیر چندانی از افزایش نرخ انس جهانی نداشته و آرام باشد؛ مقدار جزئی قیمت‌ها افزایش داشت اما به نسبت افزایشی که در نرخ انس جهانی که ۸۲ دلار بود، انتظار افزایش بسیار بیشتری می‌رفت اما خوشبختانه تاثیر چندانی در بازار داخلی ما نداشت.

وی تاکید کرد: علاوه براین طی چند روز گذشته، علاوه بر اینکه چندی است (تقریبا از اواخر سال گذشته) که تقاضا برای مصنوعات طلا، به صفر رسیده، شاهد کاهش تقاضا برای خرید سکه نیز بوده‌ایم. تا پیش از یک هفته گذشته تقاضا برای خرید سکه وجود داشت اما در حدود یک هفته است که تقاضا برای خرید سکه نیز حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است که این عامل نیز در عدم تاثیرپذیری از افزایش انس بی‌تاثیر نبوده است. کاهش تقاضا و ثبات نرخ ارز باعث خواهد شد که بازار التهاب نداشته باشد.

بذرافشان پیش‌بینی کرد: احتمالا هفته آینده نیز بازار افزایشی نخواهد بود و این امکان نیز وجود دارد که چنانچه نرخ ارز همچنان کنترل شود و تقاضا به همین حد پایین باشد، قیمت‌ها ریزش هم خواهد کرد و بازار ثبات پیدا کند.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی (روز پنجشنبه ۱۶ مردادماه) برای سکه و طلا در بازار داخلی، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نرخ دارند. این در حالی است که پس از آنکه طی دو هفته گذشته حباب سکه برای هر قطعه تا یک میلیون الی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم پیش رفت؛ درحال‌حاضر کاهش یافته و به حدود ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.۱

وی افزود: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۸ عیار پنج میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۱۷ عیار نیز چهار میلیون و ۸۹۰ هزار تومان نرخ دارند. آخرین نرخ برای انس جهانی نیز ۲۰۶۰ دلار ثبت شده است.

 

منبع: خبر ۲۴

ارسال نظر