|
کدخبر: 113492

۲ تصفیه‌خانه در قزوین احداث می‌شود

۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی خرمدشت و آراسنج در استان قزوین با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

اقتصاد ۲ تصفیه‌خانه در قزوین احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین امروز (شنبه) در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین با اعلام این خبر، گفت: طراحی این ۲ تصفیه خانه انجام شده و کار احداث آنها از سال جاری آغاز خواهد شد.

حمیدرضا خانپور اظهار داشت: ۶۵۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین به شبکه فاضلاب متصل هستند.

این مسوول با اشاره به کنترل های لازم برای جلوگیری از آلایندگی‌های زیست محیطی از سوی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قزوین، گفت: پیش از احداث تصفیه خانه ها، براساس ضوابط شرکت شهرک های صنعتی واحدهای تولیدی مسوولیت دفع پساب تولید شده خود را دارند و پس از احداث تصفیه خانه ها نیز پساب خروجی واحدها به شبکه فاضلاب متصل و تصفیه نهایی آنها نیز براساس ضوابط و مقررات محیط زیست انجام می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در ادامه افتتاح مدول دوم تصفیه خانه شهرک لیا تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: ساخت این پروژه در حال حاضر مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد و از امسال وارد مدار می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر، شهرک های صنعتی لیا، فاز اول کاسپین و حیدریه دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین نیز در این نشست، گفت: رعایت ضوابط محیط زیستی در واحدهای تولیدی باید با توجه و حساسیت بیشتری دنبال و پیگیری شود.

حسن عباس نژاد با اشاره به ایجاد صندوق ملی محیط زیست، افزود: از ظرفیت این صندوق باید برای رعایت الزامات محیط زیستی در صنایع استفاده بهینه کنیم.

در این نشست مسایل و مشکلات زیست محیطی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، استان قزوین دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها