|
کدخبر: 113274

فاز دوم فولاد "روهینا جنوب" افتتاح شد

فاز دوم کارخانه فولاد "روهینا جنوب" با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۹۰۰ نفر از طریق ویدئوکنفرانس توسط روحانی ریاست جمهوری و نیز با حضور رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران در دزفول افتتاح شد.

اقتصاد  فاز دوم فولاد "روهینا جنوب" افتتاح شد

فاز دوم کارخانه "فولاد روهینا" دزفول ظهر امروز از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور و با حضور رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران، معاون وزیرسازمان صنعت معدن و تجارت و مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران با اشاره به اینکه این کارخانه از سال ۹۱ کلنگ‌زنی شده و نیز طرح توسعه آن در سال ۹۳ آغاز شده، اظهار داشت: این کارخانه۴۵۰ هزار تن تولید سالانه میلگرد داشته و محصولاتی از قبیل شمش فولاد، سازه کربن و همچنین تولید میلگرد کلاف و  شاخه‌ای با ظرفیت سالانه ۴۵۰ هزار تن تولید می‌کند.

وی افزود: در این پروژه ۱۵۰ میلیون دلار معادل حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و همچنین ماشین آلات  این کارخانه از شرکت دانیلی ایتالیا از پیشرفته‌ترین شرکت‌ها تهیه شده است.

علیرضا شهیدی در تشریح جزئیات این کارخانه، اظهارداشت: زمین کارخانه فولاد روهینا دزفول ۳۶۱ هزار و۸۶۱  مترمربع  است؛ آب مصرفی این کارخانه ۸۰۰ هزار متر مکعب در سال است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۴۲ واحد تولید میلگرد فولاد در کشور بوده که با افتتاح فاز دوم این کارخانه تولید میلگرد به ۲۱.۷ میلیون تن در کشور می‌رسد؛ همچنین در کشور ۸۴ واحد تولید شمش فولاد است که با افتتاح فاز دو فولاد در شهرستان تولید شمش فولاد در کشور به ۳۸ میلیون تن خواهد رسید.

معاون وزیرسازمان صنعت معدن و تجارت بیان کرد: امید داریم تا پایان سال جاری تولید شمش فولاد در کشور را به ۷.۶ میلیون تن و نیز حجم سرمایه گذاری به ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها