|
کدخبر: 113137

۱۰ خبر مهم بورسی در امروز (۹۹/۰۵/۰۸)

امروز (چهارشنبه) بورس به روند نزولی خود ادامه داد و اخبار مهم بورسی روز جاری در این بسته خبری جمع‌آوری شده است.

اقتصاد ۱۰ خبر مهم بورسی در امروز (۹۹/۰۵/۰۸)

بازنشستگان کشوری در بورس سهامدار می‌شوند + جزییات

مدیرعامل هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: با آغاز پذیره‌نویسی صندوق "مدیریت ثروت" صندوق بازنشستگی کشوری در فرابورس ایران، برای حدود ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری و سایر خریداران، سهام ETF "مدیریت ثروت" عرضه می‌شود.

کدام سهام بورسی بیشترین افزایش قیمت داشتند؟ (۹۹/۰۵/۰۸)

اسامی سهام بورسی با بیشترین افزایش و کاهش قیمت در جریان معاملات امروز در این گزارش جمع‌آوری شده است.

سقف وام مشمولان سهام عدالت مشخص شد

مدیرعامل بانک ملی ضمن بیان اینکه برای تامین مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی کشور در سال گذشته و سه تا چهار ماهه ابتدایی امسال معادل ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، جزییات تسهیلات پرداختی این بانک را اعلام کرد و گفت: تا سقف ۵ میلیون تومان مشمولان سهام عدالت می‌توانند از بانک ملی با کارت اعتباری وام دریافت کنند.

پایان هفته تلخ بورس

شاخص کل بورس در روز چهار شنبه ۸ مرداد و در پایان معاملات هفته با رشد منفی ۳۷ هزار و ۶۴۱ واحدی همراه شد و به یک میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۵۱ واحد رسید.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز بورس (۹۹/۰۵/۰۸)

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش بازار بورس در این گزارش جمع‌آوری شده است.

یک شرکت جدید بورسی شد

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین از درج نماد این شرکت در فهرست نمادهای بورس اوراق بهادار تهران با نماد «امین»، خبر داد.

جزییات تذکر مجلس به مدیران بورسی

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی، گفت: مجلس به مدیران بورس و وزارت اقتصاد تذکر داد که در راستای حراست از سرمایه‌های مردم و جلوگیری از افزایش صوری سرمایه‌های برخی از شرکت‌ها در بورس دقت لازم را به خرج دهند.

تازه‌واردان برندگان بازار بورس

بیش از چهار ماه از سال ۹۹ می‌گذرد و در این زمان نسبتا کوتاه، سهامدارانی بودند که ارزش دارایی خود را به چند برابر رسانده و حتی نزدیکان و دوستان خود را نیز برای ورود به گردونه معاملات سهام ترغیب کرده‌اند. شاخص کل بورس تهران در این بازه چهارماهه رشدی بالغ بر ۲۸۰ درصدی را ثبت کرده اما سودی که نصیب برخی از معامله‌گران شده تفاوت محسوسی داشته است.

نقدینگی موجود در بورس درخدمت سفته بازی

یک کارشناس بازار سرمایه، گفت: نقدینگی موجود در بازار بورس ورودی به تولید ندارد بلکه صرف سفته بازی می‌شود، نقدینگی موجود در بازار باید وارد تولید شود.

زر ماکارون در بورس تهران کشف قیمت شد

امروز چهارشنبه (مرداد ماه) تعداد ۱۹۲ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت «صنعتی زر ماکارون» با نماد «غزر» به روش ثبت سفارش در بورس تهران عرضه اولیه و کشف قیمت شد.

ارسال نظر