|
کدخبر: 112958

کدام نمادهای بورسی اصلاح می‌خورند؟

یک کارشناس بازار سرمایه، گفت: باتوجه به شرایط فعلی بازار، مدت زمان اصلاح سهم‌ها به یک یا دو روز رسیده است.

اقتصاد کدام نمادهای بورسی اصلاح می‌خورند؟

فرزین طهماسبی در این خصوص، اظهارکرد: بخش عظیم پولی که در حال هدایت بازار است، مربوط به فعالان قدیمی‌تر در بازار سرمایه نیست. بلکه شامل نقدینگی بسیاری از سرمایه‌گذاران که مدت کمی درحال فعالیت در بازار سهام هستند، می‌شود.

وی افزود: به طور کلی، نقدینگی این افراد کمتر به سوی سهم‌های کوچک‌تر حرکت خواهد کرد. زیرا نگرانی‌هایی درخصوص عدم سوددهی آنها وجود دارد. اما این احتمال وجود دارد که سرمایه فعالان به سوی نمادهای کوچک‌تر رود. برای مثال از ۵۰ نماد برتر در بورس فاصله‌ای گرفته می‌شود و سهم‌های کوچک‌تر که رشد کمی داشته‌اند مورد استقبال قرار می‌گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه، تصریح کرد: شرایط فعلی بازار، اجازه اصلاح طولانی مدت را نمی‌دهد و دلیل این امر، حجم بالای نقدینگی است که وارد بازار سرمایه می‌شود و تورم انتزاعی موجود، مقایسه‌ای را با سایر بازارهای موازی ایجاد می‌کند.

طهماسبی اظهارکرد: عدد P به E در برخی از نمادهای بزرگ درحال رسیدن به ۱۲ یا ۱۳ است و می‌توان گفت که برخی از سهم‌ها، مطابق با ارزش ذاتی خود محاسبه نمی‌شوند. زیرا حجم نقدینگی وارد شده بسیار بالا است.

وی گفت: به طور حتم، اصلاح در نمادهای بزرگ وجود دارد. اما این اصلاح به معنای افت شدید نیست و با نوساناتی همراه است. از لحاظ تکنیکال نیز، نمادهای بزرگ اصلاح زمانی را خواهند داشت، اما در قیمت آنها تفاوت چندانی ایجاد نمی‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر