|
کدخبر: 111815

آخرین خبرها از ورود دیجی کالا به بورس

مدیران «دیجی‎کالا» از آمادگی این استارت‎آپ برای ورود به بازار سرمایه خبر دادند با این ‌حال، این استارت‎آپ با حداقل مقدار ممکن عرضه اولیه سهام را انجام خواهد داد؛ زیرا هیچ‌کدام از سهامداران «دیجی‎کالا» تمایلی به نقد کردن سهام‌شان ندارند و در نهایت اینکه زمان ورود در مذاکرات هیات پذیرش فرابورس مشخص خواهد شد.

اقتصاد آخرین خبرها از ورود دیجی کالا به بورس

مدیران «دیجی‎کالا» دوباره از آمادگی این استارت‎آپ برای ورود به بازار سرمایه خبر دادند و اینکه زمان نهایی ورود «دیجی‎کالا» به بازار فرابورس به موافقت هیات پذیرش فرابورس بستگی دارد.

سعید محمدی در نشست خبری رونمایی از گزارش سالانه دیجی کالا که آنلاین برگزار شد، با اشاره به برنامه‎های «دیجی‎کالا» برای ورود به بورس، گفت: «دیجی‎کالا» از سه سال گذشته به دنبال ورود به بازار سرمایه بود.

به هر حال، آماده‌سازی برای یک کسب وکار نوپا بیشتر زمان می‌برد؛ اما اعتقاد داریم، این استارت‎آپ پس از ۱۴ سال دیگر می‎تواند از ظرفیت‎های بازار سرمایه برای تامین منابع مالی استفاده کند.

سعید محمدی درباره زمان ورود به بورس، اشاره کرد: هرچند «دیجی‎کالا» ملاحظاتی برای ورود به فرابورس در یک زمان مناسب دارد تا از مزایای افزایش و جذب سرمایه بهره‎مند شود، با این ‌حال، این استارت‎آپ با حداقل مقدار ممکن عرضه اولیه سهام را انجام خواهد داد؛ زیرا هیچ‌کدام از سهامداران «دیجی‎کالا» تمایلی به نقد کردن سهام‌شان ندارند و در نهایت اینکه زمان ورود در مذاکرات هیات پذیرش فرابورس مشخص خواهد شد.

حمید محمدی، دیگر موسس «دیجی‎کالا» درباره برنامه‎های آتی این استارت‎آپ، گفت: شرکت ما در کنار تجارت الکترونیکی، حوزه‌های استراتژیک در نظر دارد و با توجه به گردش مالی «دیجی‎کالا» سرمایه جذب‌شده به واسطه عرضه اولیه سهام صرف برنامه‌های توسعه‎‌ای مانند زیرساخت لجستیکی و پردازش سفارش‌ها در قالب مرکز جدید پردازش سفارش‌ها خواهد شد.

یکی از بحث‎های مطرح شده در این نشست خبری احتمال ورود غول‎های تجارت الکترونیکی به بازار ایران است که می‎تواند کسب وکار «دیجی‎کالا» را تهدید کند.

اما سعید محمدی معتقد است: بازیگران بزرگ آنقدر توانمند هستند که امکان ایجاد هرگونه رقابتی را با بازیگران محلی دارند؛ اما باید این را هم در نظر گرفت که بازیگران محلی چالش‌های بزرگی برای آمازون هستند. واقعیت این است که ما برای رقابت با بازیگران بزرگ دست‌وپا بسته نیستیم. بازاری در اندازه ایران آنقدر برای آمازون یا علی‌بابا جذاب نیست یا دست کم به اندازه هند یا چین جذاب نیست.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها