|
کدخبر: 111105

جزییاتی از جدیدترین عرضه اولیه بورسی

تاکنون در امسال سهام ۹ نماد عرضه اولیه شده است و در حالی که همه سهامداران منتظر عرضه اولیه نماد غزر در هفته گذشته بودند، عرضه اولیه این نماد برای دومین بار در امسال لغو شد. پرسش این است که آیا این هفته عرضه اولیه داریم؟

اقتصاد جزییاتی از جدیدترین عرضه اولیه بورسی

در سال ۹۹ تاکنون سهام ۹ نماد برای نخستین بار در بازار سرمایه عرضه شده است که این ۹ نماد عبارتند از: صبا، شستا، غگیلا، پیزد، آریا، وپویا، سیتا، ولپارس و رافزا هستند.

همچنین قرار بود که نماد غزر نیز در چهارشنبه هفته گذشته عرضه اولیه شود که بنا به دلایلی عرضه اولیه این نماد برای دومین بار در آستانه عرضه اولیه لغو شد.

در بهار امسال تنها ۵ نماد از ۹ نماد عرضه اولیه شدند اما در ماه ابتدایی فصل تابستان تاکنون عرضه اولیه ۴ نماد انجام شده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. در بین نمادهای عرضه اولیه شده در تابستان امسال، این عرضه اولیه سیتا بود که رکورد مشارکت در عرضه اولیه‌ها را شکست و با مشارکت ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر بدین لحاظ در صدر ایستاد.

آخرین نماد عرضه اولیه شده در امسال رافزا بود که تا یک قدمی شکستن رکورد مشارکت پیش رفت اما موفق نشد این رکورد را جابه‌جا کند و تنها ۴ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۸۵ نفر در این عرضه اولیه شرکت کردند.

در پایان عرضه اولیه رافزا به هر نفر ۶ سهم در سقف قیمتی ۲۵۰۰۰ ریالی تخصیص یافت که معادل ۱۵ هزار تومان نقدینگی بود.

آیا این هفته عرضه اولیه داریم؟

حالا سهامداران منتظر دهمین عرضه اولیه در امسال و پنجمین عرضه اولیه در تابستان هستند و این پرسش مطرح است که آیا در این هفته عرضه اولیه داریم؟

خبرها حکایت از آن دارد که قرار است این هفته احتمالا سهام شرکت تولید نیروی برق آبادان با نماد "آبادا" برای نخستین بار در بورس عرضه شود.

در ۱۱ تیرماه امسال بود که بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه از درج نماد «آبادا» در تالار شیشه‌ای خبر داد. در این اطلاعیه آمده بود:

براساس اطلاعیه بورس اوراق بهادار تهران، با توجه به موافقت هیات ‌پذیرش بورس اوراق بهادار در جلسه ۳۰ فرودین ماه ۹۹ با پذیرش سهام شرکت تولید نیروی برق آبادان در بورس اوراق بهادار تهران و با توجه به احراز موارد تعیین شده در مصوبه‌ی مزبور از سوی آن شرکت، از ۱۰ تیر ماه ۹۹ شرکت تولید نیروی برق آبادان به عنوان پانصد و چهل و دومین شرکت پذیرفته شده در بخش «تامین برق، گاز، بخار و آب گرم»، گروه و طبقه «تولید، جمع ­آوری و توزیع برق»، با کد «۴۰۱۰» و نماد « آبادا »در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

منبع: تابناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها