|
کدخبر: 111591

احتمال کاهش قیمت سکه و طلا در مردادماه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: بانک‌ مرکزی دو روز است برای کنترل بازار ارز به طور جدی ورود کرده، اگر کنترل ادامه پیدا کند نرخ طلا و سکه در مردادماه کاهشی خواهد بود.

اقتصاد احتمال کاهش قیمت سکه و طلا در مردادماه

آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در توضیح وضعیت احتمالی بازار طلا و سکه در مرداد ماه می‌گوید: از ظهر ۳۰ تیر ماه بانک‌مرکزی برای کنترل به بازار ارز ورود کرده که خوشبختانه موجب کاهش نرخ سکه و طلا در روزهای پایانی تیر ماه بوده است. احتمالا این روند کاهشی در مرداد ماه هم ادامه خواهد داشت.

محمدولی روند کاهشی در بازار طلا و سکه را در ماه پیش رو مشروط به کنترل نسبی شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان و البته کنترل بازار ارز توسط بانک مرکزی می‌داند.

او می‌گوید: در کنار این‌ها عرضه و تقاضای بازار هم باید کنترل شود که به نظر می‌رسد درمرداد ماه بانک‌مرکزی از این نظر هم فعالانه مداخله کند. به نظر من در مردادماه اندکی از تقاضای مردم برای طلای آب‌شده و سکه هم کاهش خواهد داشت و نتیجه تمام این‌ها حل آشفتگی فعلی بازار طلا و سکه در مرادماه خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان تاکید می‌کند: البته کاهش نرخ سکه و طلا در ماه پیش‌رو مشروط به ادامه یافتن تزریق ارز و کنترل ضرب سکه توسط بانک‌مرکزی است. اگر مداخله صورت نگیرد نرخ‌ها افزایشی خواهند ماند.

 

منبع: تجارت نیوز
  • سیدجواد ارسالی در

    خداپدرومادراون کسی که بازارطلا وارز راکن ترل میکنه بیامرزه
    بابامردم گناهی ن کردند

  • ا ارسالی در

    اسما عیل ارزانتر میشود

ارسال نظر