|
کدخبر: 110984

تاثیر نوسانات سکه بر بازار مصنوعات طلا

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: نوسانات بازار سکه و طلا که عوامل مختلفی دارد سبب شده که معاملات مصنوعات طلا تقریباً به صفر برسد و ۱۵ درصد واحدهای صنفی به تعطیلی کشیده شوند.

بانک و بیمه تاثیر نوسانات سکه بر بازار مصنوعات طلا

نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار کرد: بخشی از نوسانات بازار طلا و سکه متأثر از نرخ انس جهانی بوده که در هفته گذشته به صورت میانگین ۱۴ دلار بالا و پایین شده است همچنین با توجه به گسترش ویروس کرونا، سرمایه ها در همه دنیا به سمت طلا رفته که این مسأله نیز بر نوسانات دامن می‌زند.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل موثر بر بازار سکه و طلا پیش‌بینی نرخ انس جهانی تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی بوده که برآورد می‌شود در این بازه زمانی اونس جهانی به ۲۰۰۰ دلار برسد و این موضوع نیز سبب می‌شود که تقاضا در این بازار افزایش پیدا کند.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه میزان عرضه و تقاضا در همه بازارها به ویژه روی بازار طلا و سکه موثر است، گفت: در حال حاضر عرضه کم شده و چندان پاسخگوی تقاضای موجود نیست که البته در هفته گذشته میزان تقاضا در بازار سکه نسبت به روزها و هفته قبل از آن کاهش نسبی داشته است اما این نوسانات در بازار طلا و سکه سبب شده تا معاملات در حوزه مصنوعات طلا به صفر برسد و حدود ۱۵ درصد از واحدهای صنفی ما تعطیل شوند.

بذرافشان با بیان اینکه علت افزایش تقاضا در بازار سکه این است که مردم می‌خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند، تصریح کرد: این وضعیت به ضرر صنعت طلا، فروشندگان و حتی مردم است و تا زمانی که قیمت ارز به عنوان یکی از عوامل اصلی موثر بر این بازار کنترل نشود، نوسانات موجود در بازار طلا و سکه ادامه خواهد داشت اما تجربه نشان داده که هرگاه بانک مرکزی بازار ارز را کنترل کرده و بر آن نظارت دقیقی داشته، روی ثبات و آرامش بازار سکه و طلا بسیار اثرگذار بوده است.

 

منبع: سکه نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها