|
کدخبر: 111263

نگرانی سرمایه گذاران از فروپاشی بازارهای مالی

ترس از فروپاشی بازار بسیاری از سرمایه گذاران را در حالت هشدار نگه داشته، آنها باید برای واکنش مناسب خود در صورت بروز سقوط احتمالی در بازار تصمیم بگیرند.

اقتصاد نگرانی سرمایه گذاران از فروپاشی بازارهای مالی

تاکنون چندین مدیر برجسته صندوق های مالی در خصوص فروپاشی قریب الوقوع بازار هشدار داده اند. برخی معتقدند بازارهای سهام در آمریکا تا اکنون نیز مقاومت زیادی از خود نشان داده اند. بسیاری از میلیاردرهایی که غول های روت در بازار سهام محسوب می شوند فروش سهام خود را آغاز کرده اند. آنها سود زیادی را از بهبود بازار در سه ماهه دوم سال عاید خود کرده اند.

سقوط بازار

بسیاری از سرمایه گذاران به طور طبیی نگرانی فروپاشی بازار هستند. جیم راجرز، دیوید تپر و مارک کوبا سه تن از مدیران صندوق هایی هستند که نسبت به سقوط قریب الوقوع بازار هشدار داده اند. با توجه به این که عقبگردهای مثبتی را در روند کوتاه مدت بازار شاهد بوده ایم، سقوطی که این مدیران وعده دادند روی نداد.

UBS(شرکت بین المللی ارائه دهنده خدمات مالی در ۵۰ کشور) مدیریت سبد سهام سرمایه گذاران میلیاردر را بر عهده دارد. به گفته این شرکت، میلیاردرها قصد دارند پس از صعود بزرگ در بازار سرمایه، سهام خود را بفروشند. اینکه میلیاردرهای بازار سرمایه منتظر دریافت یک سود سنگین از این بازار هستند تا شروع به فروش سهم های خود کنند، می تواند هشدار ظریفی مبنی بر این امر باشد که بازار در آستانه ریزش است. پس از یک صعود بزرگ، سهام فناوری بیش از همه آسیب پذیر به نظر می رسد.

آیا شما باید سهام خود را بفروشید؟

اختلاف میان واقعیت های اقتصادی و بازار بورس هیچگاه تا این حد گسترده و عمیق نبوده است. گرچه وضعیت بازار در حال بهبودی از دوره شیوع کروناست اما این بهبودی ممکن است به بهبود اقتصادی جهانی نیانجامد. ممکن است بسیاری از مشاغل به حالت قبل خود بازنگردند. در سطح جهانی، خطرات زیادی وجود دارد از جمله تخریب روابط میان چین و آمریکا،‌ که بازارها از آن غافل هستند.

انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحده نیز یکی دیگر از عوامل خطر است. برخی از ناظران بازار نگران این هستند که پیروزی جو بایدن می تواند به سقوط بازار سرمایه منجر شود. حال آنکه طی سه ماه گذشته، پیش بینی های طرفداران سقوط بازار تحقق نیافته است. آیا اصلا سقوطی در بازار سهام به وجود خواهد آمد؟ من فکر می کنم که بحران بازار در شرایطی اتفاق می افتد که حداقل انتظار آن را داشته باشیم. نظرات اجماع شده در بازارها، طی سه سال گذشته اشتباه بوده است.

 

منبع: سایت طلا

ارسال نظر