|
کدخبر: 109257

قیمت طلا در آینده به کدام سو می‌رود؟

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز ۹۵۹ هزار تومان در هر گرم نرخ خورده بود.

اقتصاد قیمت طلا در آینده به کدام سو می‌رود؟

درباره نرخ سکه نیز طبق روایت دنیای اقتصاد، روز گذشته سکه تمام بهار آزادی ۳۰۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. سکه در همین هفته نیز چنین قیمت‌هایی را به خود دیده بود، ولی پس از یک بازگشت به کانال ۹ میلیون تومانی بار دیگر به سوی سقف‌های پیشین بازگشت. جدا از رشد قیمتی دلار که محرک اصلی افزایش بهای سکه محسوب می‌شد، دیروز طلای جهانی نیز از مرز هزار و ۸۰۰ دلاری عبور کرد و انتظارات افزایشی سکه‌بازان را بالاتر برد.

در گزارشی دیگر این روزنامه درباره بازار طلا نوشته است: بازار سکه دیروز محل تلاقی قله‌نوردی دلار داخلی و رکوردشکنی طلای جهانی بود. بهای هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت و ضمن عبور از سقف قبلی در سطح بی‌سابقه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی مستقر شد.

به این ترتیب، سکه در جلسه معاملاتی اخیر نه‌تنها ریزش ۷ درصدی روز دوشنبه را جبران کرد، بلکه در قله‌ای جدید قرار گرفت. رشد ارزش دلار در بازار ارز تهران زمینه‌ای فراهم کرد تا سکه رکورد تازه‌ای را ثبت کند. البته طلا طی روز گذشته در بازار جهانی هم روزی تاریخی را پشت‌سر گذاشت. هر اونس طلا دیروز از اوج قبلی خود در نوامبر ۲۰۱۱ عبور کرد و با سطح جدید ۱۸۰۴ دلار روبه‌رو شد. بحران کرونا و سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی دو بازوی اصلی حمایت از طلای جهانی و سکه داخلی هستند.

عبور طلا از مرز روانی

اونس طلای جهانی که روز گذشته تا سطح بی‌سابقه ۱۸۰۴ دلار بالا رفته بود ساعت ۱۶ به نرخ ۱۸۰۲ دلار رسید. ادامه نگرانی‌ها از تبعات منفی موج دوم کرونا و امید به بسته‌های محرک مالی بانک‌های بزرگ مرکزی منجر به ثبت قله جدید برای طلا شد. دیروز رکورد ابتلای روزانه به کرونا در امریکا به بالای ۶۰ هزار نفر ارتقا یافت. سه‌شنبه سه مقام فدرال‌رزرو ضمن ابراز نگرانی در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا که می‌تواند میزان هزینه‌های مصرفی و فرصت‌های شغلی را تهدید کند، وعده سیاست‌های حمایتی بیشتری دادند.

رونمایی از بسته مالی ۵/ ۶ میلیارد پوندی دولت انگلستان برای مقابله با کرونا و اظهارات رئیس بانک مرکزی اروپا درخصوص ادامه طرح خرید اوراق قرضه برای حمایت از مشاغل سبب شد تا افزایش بیش از انتظار فرصت‌های باز شغلی در امریکا چندان به چشم نیاید.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ایرانی ارسالی در

    ریس بانک مرکزی میگه که قراره طلا ارزون ب شه ولی من میگم در اینده ای نزدیک طلا به گرمی ۱۵۰۰۰۰۰تومان و دلار به ۳۰هزار تومن میریه حالا ببینیم پیش بینی ریس بانک مرکز ی درست در میاد یا من اگر من را ریس بانک مرکزی میکردن دلار را میکردم ۱۰هزار تومن اینا خودشون نمیخان دلار‌ پایین بیاد....

ارسال نظر