|
کدخبر: 107908

باید قابلیت‌های پنهان گردشگری شناسایی شود

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ظرفیت‌های باالقوه گردشگری باید برای رشد و توسعه اقتصادی هر منطقه شناسایی شود.

اقتصاد باید قابلیت‌های پنهان گردشگری شناسایی شود

محمدمهدی احمدی در نخستین کار گروه گردشگری میامی در سالن شهید سیدکاظم موسوی فرمانداری این شهر، اظهارکرد: باید برای کشف قابلیت‌های شناسایی نشده ظرفیت‌های گردشگری در حوزه تاریخی و طبیعی شرایطی ایجاد شود که این قابلیت‌ها اجرایی شوند.

مشاور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، ادامه داد: کاروانسراها یکی از قابلیت‌های مطلوبی است که باید برای جذب گردشگران مدیریت منطقه‌ای صورت پذیرد و برای جلوگیری از تخریب این اماکن تاریخی اقدام جدی صورت پذیرد.

احمدی با بیان اینکه حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی ضرورت دارد، تصریح کرد: باید برای جذب گردشگران خارجی و داخلی شرایط مناسبی فراهم گردد تا آنان به مبلغی برای شناساندن مناطق گردشگری ما بشوند.

وی با اشاره به آثار باستانی و طبیعی بسیار میامی، گفت: باید محققانی در منطقه حضور یابند تا قابلیت‌های پنهان گردشگری شناسایی شود.

احمدی اظهارکرد: با شناسایی و مدیریت صحیح ظرفیت‌های کشور، نیازی به فروش نفت نخواهیم داشت.

مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: در صورت عدم توجه به شناسایی و داشته‌های فرهنگی و هنری و آثار غنی در بخش‌های مختلف همچنان نیازمند فروش نفت خواهیم بود.

احمدی گفت: مدیریت خوب گردشگری فرهنگی کشور باعث می‌شود فرهنگ بیشتر مناطق برای گردشگران شناخته شود.

وی با بیان اینکه برخی مردم هنوز شناخت کاملی از آثار تاریخی منطقه خود ندارند، تصریح کرد: بسیاری از مردم شهرستان میامی هنوز آگاهی کاملی از آثار تاریخی و میراث گذشتگان خود ندارند و فقط در شهر رفت و آمد می‌کنند و توجهی به این آثار باستانی ندارند.

وی ادامه داد: در شهرستان میامی بزرگانی زندگی می‌کردند که سبک زندگی آنان همراه بود با عقلانیت و اخلاق بوده که باید الگوی نسل جدید جامعه قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید نسل جدید با هویت گذشتگان خود آشنا شوند و الگوها را از بزرگان خود اتخاذ نمایند.

احمدی گفت: لازمه اجتماعی بودن الگوپذیری است و این الگو باید با گذشتگان پیوند داشته باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها