|
کدخبر: 107117

مرغ ارزان شد

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان است.

اقتصاد مرغ ارزان شد

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان است.

اخبار اقتصادی- به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به روز گذشته ۸۰۰ تومان و مرغ گرم یک هزار و ۳۰۰ تومان کاهش یافته است.

حجت برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا را علت اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا، قیمت نوسان چشمگیری نخواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود تامین بخشی از نهاده‌ها با نرخ آزاد و بخشی نرخ مصوب، قیمت منطقی مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان است، درحالیکه قیمت مصوب مرغ برمبنای نهاده با نرخ مصوب تعیین شده است.

وی با انتقاد از این‌مسئله که قیمت مصوب مرغ ستاد تنظیم بازار با هزینه‌های واقعی تولید فاصله دارد، بیان کرد: با استمرار روند زیان مرغداران کار به جایی می‌رسد که مرغداران به سبب کمبود نقدینگی از چرخه تولید خارج می‌شوند.

حجت ادامه داد: اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار بر عرضه مرغ با نرخ ۱۵ هزار تومان اصرار می‌ورزند، از این رو ستاد تنظیم بازار باید از ابزار‌های کنترلی برای فروش نهاده‌ها استفاده کند چرا که مرغداران در پایان خط تولید قرار دارند و در زمانیکه مرغ هایشان به سن عرضه می‌رسد، امکان نگهداری در سالن‌ها وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها