|
کدخبر: 106929

قیمت مرغ به ۱۵ هزار تومان بازگشت

با مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ به ۱۵ هزار تومان بازگشت. همچنین اختصاص ۱۵ هزار تن سهمیه مرغ به استان‌ها ابلاغ شده است.

اصناف قیمت مرغ به ۱۵ هزار تومان بازگشت

با مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ به ۱۵ هزار تومان بازگشت. بر این اساس به منظور تنظیم بازار گوشت مرغ، مرحله دوم توزیع ده هزار تن گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب حداکثر ۱۲۹۰۰ تومان تحویل درب سردخانه و ۱۳۵۰۰ تومان قیمت خرده‌فروشی به ازای هر کیلوگرم در سراسر کشور آغاز شد.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، این میزان مرغ در سازمان میادین میوه و تره‌بار و مراکز منتخب عرضه از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شبکه‌های تعاونی و صنوف منتخب با هماهنگی و راهبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها توزیع خواهد شد.

همچنین ستاد تنظیم بازار در تصمیمی، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۱۵ هزار تومان و مرغ زنده را ۱۰ هزار تومان تعیین کرد که با تلورانس قیمتی ۵ درصد بر اساس نظر کارگروه تنظیم بازار استان، قابل تغییر است.

قیمت فروش ذخایر گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام نیز ۱۲۹۰۰ تومان تحویل به عوامل توزیع و ۱۳۵۰۰ تومان عرضه در مراکز خرده‌فروشی تعیین شده است.

شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار مکلف شده تا نسبت به تامین نیاز استان‌ها به میزان اعلامی از سوی استان و همچنین عرضه مستقیم در میادین میوه و تره بار راسا اقدام و نسبت به تامین نیاز غرف میادین اقدام نماید.

میزان جوجه‌ریزی ماهانه از تیرماه به میزان ۱۱۵ میلیون قطعه مورد تاکید قرار گرفته است.

 

 

منبع: شاتا

ارسال نظر