|
کدخبر: 106959

کاهش قیمت مرغ ادامه دار خواهد بود؟

یوسفخانی؛ رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده، مرغ و ماهی از کاهش دو هزار تومانی قیمت مرغ خبر داد و گفت: بعید می‌دانم روند کاهش قیمت مرغ ادامه دار شود.

اصناف کاهش قیمت مرغ ادامه دار خواهد بود؟

مهدی یوسف خانی با اعلام این مطلب اظهار دشت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده با کاهش ۱۳۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

وی افزود: قیمت مرغ در کشتارگاه کیلویی ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان، قیمت مرغ در پخش ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت مرغ در واحدهای صنفی ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان شده است که نسبت به روز گذشته کاهش دو هزار تومانی را نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده، مرغ و ماهی درباره دلایل کاهش قیمت مرغ طی دو روز گذشته تصریح کرد: کاهش میزان تقاضا موجب شد تا قیمت مرغ از سوی تولیدکنندگان کمی پایین تر محاسبه شود که نتیجه آن خود را با کاهش نرخ در واحدهای صنفی نشان داد.

یوسف خانی خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار با نرخ‌گذاری دستوری و غیرواقعی موجب شده تا در بخش تولید و توزیع با مشکلاتی مواجه شویم. تولیدکنندگان حاضر به عرضه مرغ با این میزان از زیاندهی نمی‌شوند و بخش توزیع هم با توجه به اینکه مرغ را گران می‌خرد نمی‌تواند ارزان بفروشد و اگر بیش از نرخ مصوب نیز کالا را عرضه کند با جرایم سنگین مواجه می‌شود. بنابراین هزینه تامین مرغ سفره‌های مردم از جیب تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تامین می‌شود.

این فعال صنفی اظهار کرد: طی دو روز اخیر قیمت مرغ ارزان شده است اما این روند نمی‌تواند ادامه داشته باشد زیرا مرغداران حاضر به پذیرش این میزان از ضرر و زیان نیستند و نمی‌توان هزینه‌های تامین کالا را به آنها تحمیل کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده، مرغ و ماهی از توزیع مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار خبر داد و گفت: قیمت مرغ در میادین ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان است اما هنوز توزیع این نوع مرغ در واحدهای صنفی آغاز نشده است.

 

 

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر